Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 23

Bouw van mijn klushok

Hallo iedereen,

Na een tijd lang alleen maar posts te hebben gelezen vond ik het toch tijd worden om zelf eens wat leuks te gaan posten, en dan wel in de vorm van mijn nieuwe klushok!!
    Van de zomer begonnen met de bouw van een schuur en overkapping, waarbij de schuur gaat dienen als dedicated klushok zodat ik een ruimte heb waar alles staat, en kan blijven staan.
    Ik heb veel ideeën opgedaan van iedereen hier en heb dus sommige dingen ook in mijn opstelling toegepast.
    Het begon een kleine 2 jaar geleden met de tick om alles in systainers te gaan doen...

Dus de hele verzameling moet ook netjes opgeborgen worden, je hebt ze uiteraard niet voor niets.
    Dit wilde ik per se in lades omdat dit netjes oogt en als het goed is in de toekomst ook makkelijk gaat werken.
    Tevens ben ik ook begonnen met het afwerken van de wand achter het werkblad en de kabelgoot is reeds afgemonteerd en aangesloten.

De wand waar de lijmblokken nu nog te zien zijn, heb ik inmiddels voorzien van een laag gips en de start aan een kast met schuifdeuren is reeds gemaakt.
    Hiervan zal ik later nog enkele foto's uploaden.

Graag jullie op- en/of aanmerkingen over dingen die ik zeker niet of zeker wel moet doen!!

Senior Member
    Ingeschreven
    Mar 2014
    Oh dat is lekker om een werkplaats vanaf de grond op te bouwen! Alles precies zoals je het hebben wilt. ( had ik ook ooit )

Werkplaats is nogal een groot woord hoor,
    Het hok(je) is 4,40 diep x 3,20 breed. Helaas niet zo groot als ik zou willen, maar is altijd beter dan klussen in de garage/berging waar de fietsen staan en de levensmiddelen liggen.
    "Als je het koud hebt, ga dan in de hoek staan............. Daar is het 90°."

Dat ziet er verzorg uit. Mooi die E-goot en verlichting.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door techcom Bekijk Berichten
    Werkplaats is nogal een groot woord hoor,
    Het hok(je) is 4,40 diep x 3,20 breed. Helaas niet zo groot als ik zou willen, ......
    Menigeen zal jaloers zijn op zo'n "hok"!

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door techcom Bekijk Berichten
    ....., maar is altijd beter dan klussen in de garage/berging waar de fietsen staan en de levensmiddelen liggen.
    Haha, mijn situatie dus. En er staat ook nog een auto, want die is bang voor koude voeten!
    Met vriendelijke groet, Ronald

Da's de beste manier om iets aan te pakken, eerst een paar jaar alle info lezen die je maar vindt en dan gebruiken wat je zelf handig vindt.
    Ziet er keurig netjes uit, maar heb zelf liever mijn gereedschap binnen handbereik zonder in systainers te zitten rommelen.nadeel is dan weer dat het er bij mij lang niet zo netjes uit ziet��.

In die werkplaats kun je al heel wat doen hoor! Zeker wanneer je het aanpakt zoals je nu bezig bent!
    Veel plezier er nog mee!
    Steven
    Als de kat van huis is...
    ...wordt de melk zuur
    www.houtentiek.be

oud hout
    Ingeschreven
    Nov 2009
    Netjes hoor. Heb je alleen wel iets van plastic onder de tegels liggen om optrekkend vocht tegen te gaan?
    Met vriendelijke groet,
    Joris

Hoi Joris, er ligt 5 cm vloerenspecie onder de tegels en daar ligt 20 cm beton onder met isolatie en plastic.
    Ik heb de fundering en de vloer in een keer gestort. Dus daar ben ik niet zo bang voor.
    "Als je het koud hebt, ga dan in de hoek staan............. Daar is het 90°."

oud hout
    Ingeschreven
    Nov 2009
    Dat klinkt als een degelijk vloertje. De vraag was omdat het op de laatste foto een beetje lijkt of het stoeptegels zijn die zo gelegd zijn op het zand wat je buiten ziet.
    Met vriendelijke groet,
    Joris

Senior Member
    Ingeschreven
    Dec 2015
    Belangrijker is dat je goede ventilatie hebt... Mijn garage is van beton en steen en altijd kurkdroog omdat er voldoende ventilatieroosters zijn aangebracht!
    Groeten... Eric

Forum Rechten