My Wood Wagon

Ernest Dubois

Post veel
7 jun 2013
1.032
2
shinglemaker.wordpress.com
PC260216_zpswchpcxs0.jpg


Weet je het nog die poplier, gezaagd en gedroogde van de zomer in dat hok hier achter? Ik heb Zweeds rabat delen van gefabriceerde en een huif op mijn wagon van gemaakt.
 
Laatst bewerkt:

HansB

Actieve deelnemer
7 okt 2014
525
0
Regio Arnhem
Ha, leuk!

Wat voor auto is het? kun je een foto van het geheel maken?
Ik vermoed dat je het nog gaat verduurzamen om de levensduur te verlengen?
Hoe heb je het horizontale gedeelte waterdicht gemaakt?

Mag ik vragen waar je vandaan komt? Je moedertaal is niet Nederlands en je achternaam doet vermoeden dat je uit een Franstalig stukje wereld komt :)
 

Ernest Dubois

Post veel
7 jun 2013
1.032
2
shinglemaker.wordpress.com
Hallo Hans,

Wij komen allebei uit Amerika, dat was ook eens Franstalig. Mijn pick-up is een Toyota uit 1983. Ik kan wel een andere foto maken en doe ik dat later.

Zo veel tijd om een waterdicht constructie te maken had ik niet daar heb ik andere plannen over. Gelukkig staat hij in de garage en waterdicht maken is niet dringende.

Om het hout te verduurzamen ga ik hem straks in de Stockholmteer zetten.
 
P

Pel

Guest
Is het een vaste constructie Ernest? Je kunt nu maar tot een bepaalde hoogte laden, maar zeker mooi gemaakt en bedacht.

Groet Pel.
 

Ernest Dubois

Post veel
7 jun 2013
1.032
2
shinglemaker.wordpress.com
Hierbij een paar foto's van de bouw voordat hij af was wat een beetje van de constructie laat zien.
Eigenlijk tot mijn grote ergernissen is het wel een vast constructie, misschien later kan ik de standers doorzagen om hem afneembaar te maken voor in de zomertijd, vind de hond zo leuk met de neus in de lucht.
PC240202.jpg PC260214.jpg
Als de ijs buiten de garage deur een keer weg is kan ik beter foto's maken, nu kom ik er niet uit
 
P

Pel

Guest
Ernest, ik weet het niet maar misschien dat je het zo kunt maken dat je de kap naar buiten open klapt, dus in twee delen, voor hoge ladingen en voor de hond in de zomerdag? Mooi hond trouwens Ernest.

Groet Pel.
 

Ernest Dubois

Post veel
7 jun 2013
1.032
2
shinglemaker.wordpress.com
Mijn uitgangspunt voor de constructie was een balans vinden tussen een stevig onderbouw en licht gewicht en flexibiliteit om alle de bewegingen op te kunnen vangen die hoort bij zo'n mobiel bouwsel dus ik vrees dat een openklappende versie in strijd met die doelstellingen is. De vloer planken liggen lose en ik heb het express niet van plaat material gemakt. De drie midden planken zijn half planken dus ik kan de drie voor of achter uitzonderlijk uithalen of alle 6 dus in die zin heb ook flexibiliteit in de hoogte maar zolang ik kan 6 pakken stro achterin stoppen is dat meestal genoeg meer stro in een keer wil ik niet, komen de ratten in de zolder te nesten. Ik denk wel over een imperiaal, dat zou mooi kunnen zijn en ik kan natuurlik de boel boven op vast binden, zagen, sappie, kanthoek, bijl, touw, koevoet, schep enzovoorts aan de zijden kunnen vastgemaakt worden terwijl ik lekker met de dikke matras achter in kunnen liggen.
 
P

Pel

Guest
Vis hengels mee Ernest, en kamperen en vissen samen met de hond.

Groet Pel.
 

Ernest Dubois

Post veel
7 jun 2013
1.032
2
shinglemaker.wordpress.com
Ik heb drie landen doorgereisde (inclusief langs de automatische grenzen control, dus, ik ben bekende) en tot nu toe geen probleem. Een huif op de pick-up is niets bijzonder alleen die mijn is van hout maar hij zit goed vast.
 

Ernest Dubois

Post veel
7 jun 2013
1.032
2
shinglemaker.wordpress.com
Oh, ik ben blij dat ik niet de eerst en enig is met een deels houten auto op de wegen. Eigenlijk is dit niet mijn soort ding maar ik kon geen gefabriceerde huif vinden die past dus er was niks anders dan zelf maken. Het is meer een reis/kampeer middel voor mij dan transport middel, die auto. Meestal als ik materiaal of dergelijk moeten transporteren is het dan heel veel in een keer, meer dan wat zo'n klein auto kan treken, maar er zit ook een stevig trekhaak achter voor als het nodig is.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.