Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 17

Onderwerp: My Wood Wagon

My Wood Wagon

Weet je het nog die poplier, gezaagd en gedroogde van de zomer in dat hok hier achter? Ik heb Zweeds rabat delen van gefabriceerde en een huif op mijn wagon van gemaakt.
    Laatst gewijzigd door Ernest Dubois; 05-01-16 om 16:43.

Senior Member
    Ingeschreven
    Oct 2014
    Ha, leuk!

Wat voor auto is het? kun je een foto van het geheel maken?
    Ik vermoed dat je het nog gaat verduurzamen om de levensduur te verlengen?
    Hoe heb je het horizontale gedeelte waterdicht gemaakt?

Mag ik vragen waar je vandaan komt? Je moedertaal is niet Nederlands en je achternaam doet vermoeden dat je uit een Franstalig stukje wereld komt

Hallo Hans,

Wij komen allebei uit Amerika, dat was ook eens Franstalig. Mijn pick-up is een Toyota uit 1983. Ik kan wel een andere foto maken en doe ik dat later.

Zo veel tijd om een waterdicht constructie te maken had ik niet daar heb ik andere plannen over. Gelukkig staat hij in de garage en waterdicht maken is niet dringende.

Om het hout te verduurzamen ga ik hem straks in de Stockholmteer zetten.

Da's bijzonder Ernest, ik heb nog niet eerder zoiets gezien.
    Leuk als je nog een keer een paar foto's plaatst.

oud hout
    Ingeschreven
    Nov 2009
    Leuk hoor. Ben benieuwd naar meer foto's
    Met vriendelijke groet,
    Joris

oud hout
    Ingeschreven
    Aug 2015
    Is het een vaste constructie Ernest? Je kunt nu maar tot een bepaalde hoogte laden, maar zeker mooi gemaakt en bedacht.

Groet Pel.
    Hout wirktj.

Hierbij een paar foto's van de bouw voordat hij af was wat een beetje van de constructie laat zien.
    Eigenlijk tot mijn grote ergernissen is het wel een vast constructie, misschien later kan ik de standers doorzagen om hem afneembaar te maken voor in de zomertijd, vind de hond zo leuk met de neus in de lucht.
    Klik op Afbeelding voor grotere versie

Naam:      PC240202.jpg
Bekeken:   337
Grootte:   98,0 KB
ID:        40987 Klik op Afbeelding voor grotere versie

Naam:      PC260214.jpg
Bekeken:   339
Grootte:   72,1 KB
ID:        40988
    Als de ijs buiten de garage deur een keer weg is kan ik beter foto's maken, nu kom ik er niet uit

oud hout
    Ingeschreven
    Aug 2015
    Ernest, ik weet het niet maar misschien dat je het zo kunt maken dat je de kap naar buiten open klapt, dus in twee delen, voor hoge ladingen en voor de hond in de zomerdag? Mooi hond trouwens Ernest.

Groet Pel.
    Hout wirktj.

Leuk te zien hoe de constructie is gemaakt.
    Kan de hond ook lekker aan kluiven,

Mijn uitgangspunt voor de constructie was een balans vinden tussen een stevig onderbouw en licht gewicht en flexibiliteit om alle de bewegingen op te kunnen vangen die hoort bij zo'n mobiel bouwsel dus ik vrees dat een openklappende versie in strijd met die doelstellingen is. De vloer planken liggen lose en ik heb het express niet van plaat material gemakt. De drie midden planken zijn half planken dus ik kan de drie voor of achter uitzonderlijk uithalen of alle 6 dus in die zin heb ook flexibiliteit in de hoogte maar zolang ik kan 6 pakken stro achterin stoppen is dat meestal genoeg meer stro in een keer wil ik niet, komen de ratten in de zolder te nesten. Ik denk wel over een imperiaal, dat zou mooi kunnen zijn en ik kan natuurlik de boel boven op vast binden, zagen, sappie, kanthoek, bijl, touw, koevoet, schep enzovoorts aan de zijden kunnen vastgemaakt worden terwijl ik lekker met de dikke matras achter in kunnen liggen.

Forum Rechten