Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 13

Onderwerp: hotcombine KITY

hotcombine KITY

hallo,

ik heb onlangs een houtcombiné op de kop kunnen tikken;het gaat om een KITY,een schaafmachine ,een pennenbank en een bovenfrees.
    ik heb dit allemaal meegekregen in gedemonteerde toestand en zonder handleiding of montage instructie's.
    deze drie toestellen moeten op een tafel gemonteerd worden samen met een motor,als je elk van deze machine's wil gebruiken moet je de aandrijfriem veranderen.
    heeft er iemand ervaring met deze machine's?
    het gaat om de type's 626,652,636,

alvast bedankt bij voorbaat

rene

Re: hotcombine KITY

Mijn vader heeft van dezelfde serie de cirkelzaag en vlak-/vandikte bank. En ja, je moet de riem steeds verleggen. Het is een modulair systeem waarbij je alle onderdelen rondom de motor plaats.

hallo marco,

heeft uw vader er toevallig een handleiding van ?of een tekening?
    de schaafbank heb ik op de tafel geplaatst(de originele tafel van kity),maar de pennebank en frees is nogal onduidelijk ,er zijn door de jaren heen verschillende gaten bijgeboord in die tafel en ik heb verschillende lengte's van aandrijf riemen.
    groetje rene

Hij is inmiddels al 25 jaar oud, dus ik weet niet of de handleiding er nog is. Zal eens navragen.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door marco
    Hij is inmiddels al 25 jaar oud, dus ik weet niet of de handleiding er nog is. Zal eens navragen.
    Jonge vader heb je Marco

Hij bedoeld vast de machine

oud hout
    Ingeschreven
    Nov 2009

Duhhh.

Ik bedoel inderdaad de machine. M’n vader is bijna 3x zo oud.

Helaas heeft mijn vader de handleiding niet meer liggen. ik kan je er dus niet verder mee helpen.

hallo,

ik heb ondertussen een beetje mijn plan getrokken,de plaats van de machines heb ik uitgezocht,allen de plaats van de motor is nog onduidelijk.omdat ik met één motor 3 toestellen moet aandrijven.
    bij de motor was 1 aandrijfschijf(poulie),maar de motor heeft 2 uitkomende assen.
    ik vermoed dat ik 1 aandrijfschijf tekort heb,ik kan zo een poulie wel laten bij maken maar dan moet dat wel de juiste doormeter zijn.(ik ga een fotoke bijvoegen)
    als uw vader over ongeveer dezelfde installatie beschikt zou het voor mij heel interssant zijn om de doormeters van de poulie's te weten te komen.
    zou U mijn foto's met uw vader zijn motor een kunnen vergelijken en eventueel de doormeters opmeten?
    dat zou ik zeer blij mee zijn

groetjes rene

Attached files

Forum Rechten