Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 5 van de 5

Houten ring techniek HELP

Het probleem zit namelijk zo:

Ik zou een houten ring willen maken die er als volgt uit ziet.
    Wild_Cherry____Ebony_wooden_twitter.jpg
    Deze is gemaakt door 'the wood hut' en bestaat uit ebbenhout en kers.
    Nu naar heel wat filmpjes zitten kijken en de techniek die men veel gebruikt
    is door het hout te buigen. (bentwood)
    nu vraag ik me af hoe ze dit gedaan hebben..
    Hebben ze eerst volledig de ring uit fineer van ebben gemaakt, dan op de draaibank gezet
    en de kers op de zelfde wijze aangebracht met ca lijm?
    nergens een video te vinden hoe ze dit maken..

iemand?

Sander

Ik heb onlangs nog een ring gemaak die mijn vriendin nu in een ketting rond haar hals draagt! Die is gemaakt van een dode knoop in vurenhout. Dwarse draad eruit halen, en je zit met een bijna cirkelvormige nerfstructuur rond je gat. Dan fijner zagen en wat rond schuren en klaar!
    Bovenstaande ring zou ik inderdaad draaien en een fineerlaagje kers inleggen.
    Groeten Roeland

bedankt voor de snelle reactie Roeland!

mooie ring, ik zou 'm op een draaibank maken. Het kersenfineer kan er dan evt. omheen gebogen worden. Maar ook met een forse proppenboor en schuurpapier zie ik wel mogelijkheden...
    vriendelijke groeten,

Ronald Kanne

www.ronaldkanne.nl
    www.dehoutdraaierij.nl

facebook.com/ronaldkanne

oud hout
    Ingeschreven
    Jan 2012
    Lijkt erg op de ring die ik gemaakt heb. Niet de techniek, want de mijne is niet gebogen. In dat topic staan ook wat filmpjes genoemd:
    http://www.woodworking.nl/showthread...50-Houten-ring

Forum Rechten