eiken kopen

laurens88

Nieuw lid
4 jan 2016
14
0
Goedenavond allemaal,

Ik ben op zoek naar eiken balken van 5-6cm dik en 20cm breed, voor het maken van een tafel.
Heeft iemand goede ervaringen met een specifiek verkoopadres?

Alvast bedankt!
Groet, Laurens
 
P

Pel

Guest
@ Laurens88 wat heb jij eigenlijk voor een meubelmakerij? je stelt je eerst in het kort voor op het forum, daarna vraag je advies hoe je in eiken balken moet boren voor een draadeind in die balken? En daarna vraag je waar je ergens eiken balken 5 à 6 cm dik 20 cm breed kunt kopen tussen Den Bosch en Utrecht, raar?

Groet Pel.
 

maja158

Post veel
25 mei 2010
942
86
Balloërveld (Dr)
Pel; bij zijn introductie geeft hij aan startend meubelmaker / ondernemer te zijn.
Voor mij zijn de vervolgvragen niet zo raar. Maar misschien kan Laurens88 dit beter toelichten.

Groet,
Jan
 

laurens88

Nieuw lid
4 jan 2016
14
0
@Pel,

Ik ben student en ben naast mijn studie begonnen met het verkopen van steigerhouten tafels als hobby.
Ik wil graag overstappen op eiken en het professioneel aanpakken. Ik heb weinig ervaring met eiken als product, vandaar mijn vragen over constructies en verkooppunten.

Oh en de locaties. In de ene plaats woon ik en in de andere plaats mijn ouders (met aanhangwagen.)

Bedankt voor je interesse.
 

RPosdijk

Actieve deelnemer
8 jan 2014
182
0
Mijdrecht
Goedenavond allemaal,

Ik ben op zoek naar eiken balken van 5-6cm dik en 20cm breed, voor het maken van een tafel.
Heeft iemand goede ervaringen met een specifiek verkoopadres?

Alvast bedankt!
Groet, Laurens

Het is handig om wat meer informatie te geven bijvoorbeeld of de tafel voor binnen of voor buiten is.
Het hout wat hier http://eiken-balken.com/ verkocht kun je dus geen knappe tafel maken voor binnen zonder dat het erg werkt.
Dit hout zal waarschijnlijk een houtvochtigheid hebben van max 15% en wat je voor binnen nodig hebt zit denk toch gauw rond 8% a 10%
Hier zal uiteraard ook de prijs naar zijn.
 

laurens88

Nieuw lid
4 jan 2016
14
0
Bedankt Martijn v en RPosdijk!

@Rposdijk, het gaat om een binnentafel. Goede tip v/d houtvochtigheid.
Zelf stuitte ik al op frankpouwer.nl die heeft mooie houtproducten (voor binnen ook), helaas zit daar inderdaad een stevig prijskaartje aan vast.
 

wilm10

Actieve deelnemer
3 jan 2015
142
66
Ik heb net voor kerst meubelkwaliteit eiken gekocht bij houtimport best. 3 zijde fout/spint/noest vrij. Erg over het geleverde te spreken. Tafel begint mooi vorm te krijgen (moet nog steeds post maken om project te delen)
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.