Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 11

Nog maar een Esdoorn schaal.

Dit was no 14 van mijn voorgedraaide Esdoorn.
    De schaal heeft een diameter van 44cm en is 19cm hoog.
    Afgewerkt met 3 dikke lagen verbeterde Danisch oil.
    Hier een fotoimpressie die voor zich spreekt.

PB200477.jpg

PB160433.jpg
    bodem vlakken.
    PB160438.jpg
    mal t.b.v. bovenfrais
    PB160435.jpg
    zwaluwstaartbeitel in bovenfrais.
    PB160436.jpg

PB160437.jpg

PB160440.jpg

PB160441.jpg

PB160442.jpg

PB160445.jpg

PB160444.jpg

PB160455.jpg

PB170459.jpg

PB190466.jpg

PB190467.jpg

PB200478.jpg

PB200475.jpg

PB200471.jpg
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen

oud hout
    Ingeschreven
    Aug 2015
    Mooi schaal Rien, ook de afwerking van de esdoorn met die Danish oil is mooi. Voorheen nooit geweten dat je met gewone esdoorn zulke mooi dingen kunt maken, maar in zo'n schaal komt de hout tekening goed tot uiting.

Groet Pel.
    Hout wirktj.

Dat is weer een beste schaal Rien. Ik zie dat jij een aparte manier van opspannen hebt.
    Is de Danisch oil nog verdund, of heb je 3 lagen zo uit het blik aangebracht?

Ik kan maar een ding zeggen. Mooi hout en een hele mooie schaal.

Verdomd mooie schaal Rien en interessante manier om een recess aan te brengen.
    Wat doet die compressor-slang en blaaspistool er nog bij of was die alleen maar om het stof weg te blazen?
    Groet,
    Pieter

www.houtdraaien.com

Mooi stukje vakmanschap!!

Ik wil ook zo'n houtkachel...

Prachtig Rien.
    Je bent een krak in schalen draaien.
    Mijn respect krijg je altijd.
    Hoe lang moet je wachten tussen de verschillende lagen verbeterde Danisch oil?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nico Oosthoek Bekijk Berichten
    Dat is weer een beste schaal Rien. Ik zie dat jij een aparte manier van opspannen hebt.
    Is de Danisch oil nog verdund, of heb je 3 lagen zo uit het blik aangebracht?
    De manier van opspannen heb ik (naar volle tevredenheid) zo ontwikkeld omdat ik vrij veel draai met natuurrand.

De Danische oil heb ik 2 x verdund aangebracht, 1e keer 30% 2e keer 10% 3e keer onverdund, (advies van Ronald Kanne).
    Ik heb na de eerste laag behoorlijk stevig geschuurd, tussen de 2e en de 3e laag licht geschuurd.
    Wat ik anders heb gedaan als ik gewend was is dat ik de olie vrij dik heb aangebracht.
    Dat moet de reden zijn dat er een vrij hoge glans op de schaal zit.
    Dat betekent wel dat je minimaal een dag tussen de verschillende lagen moet wachten, en de laatste laag is droog maar moet nog wel uitharden.
    Laatst gewijzigd door rien 1; 03-01-16 om 20:45.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door O Peatey Bekijk Berichten
    Verdomd mooie schaal Rien en interessante manier om een recess aan te brengen.
    Wat doet die compressor-slang en blaaspistool er nog bij of was die alleen maar om het stof weg te blazen?
    Licht bij het schuren altijd in de buurt.

Forum Rechten