Enkele ideetjes om resten te verwerken?

Den Deze

Actieve deelnemer
4 apr 2010
661
0
Keerbergen, België
Ik ben momenteel mijn werkruimte aan het uitmesten om er nadien enkele kasten/legplanken/etc bij te zetten om alles wat overzichtelijker te maken.
Nu heb ik een vrij grote collectie resten van plaatmateriaal.
MDF, multiplex, etc van 10mm tot 22mm.
Dit ligt eigenlijk een beetje in de weg, dus ik zou het graag verwerken, alleen weet ik niet wat ermee gedaan :)
Ben vooral op zoek naar handige opbergmiddelen, om mijn werkplek wat beter te organiseren, maar de inspiratie ontbreekt me op dit moment.

Een kleine greep uit het assortiment:
2016-01-02 16.47.16.jpg

Iemand wat tips? :)
 
P

Pel

Guest
Gereedschapskistjes, of laadjes voor in een gereedschap kast?

Groet Pel.
 

Lars.

Post veel
26 nov 2014
850
63
Thuis
Ik maak er meestal kistje van die ik dan beplak met fineer om het wat mooier te maken.
 

seb

Post veel
8 feb 2013
919
3
Anzegem
Met sommige legplanken, met andere French cleats, met nog andere kleine bakjes ed die je aan de French cleat kunt hangen...
 

Bert Vanderveen

Oud hout
1 sep 2015
2.760
733
Enschede, Twente
Ik verwerk restjes plaatmateriaal tot bakjes, met als modulemaat 300*400, hoogte variërend. Dus soms een bakje 200*300, of 150*300, of 150*400, enz. waarbij ik probeer series met dezelfde hoogte te maken. Voordeel hiervan: je kunt ze netjes stapelen en de modulemaat past in een gangbare stellingkast (niet toevallig heeft Festool ook de basismaat 300*400).
 

Bert Vanderveen

Oud hout
1 sep 2015
2.760
733
Enschede, Twente
Heb ik even gemaakt. Hoop dat je de opzet ziet (dat kleine bakje valt eigenlijk buiten de reeks, maar ja, reststuk…):

IMG_5710.jpg

IMG_5709.jpg

IMG_5708.jpg

Onderste plaatje: bakjes passen mooi in rek — heb mijn Festool Systainers enz. ook in dergelijke rekken.
 

usernaamvergeten

Actieve deelnemer
1 mrt 2013
594
15
Ik heb ook 6 kistjes van 400*250 en 200 hoog dacht ik. Een paar heb ik met een inlegbak gemaakt. In die inlegbakjes doe ik dan gereedschap wat ik zo voor het grijpen wil hebben, zo heb ik er bijvoorbeeld één met meetgereedschap en één met schroevendraaiers. Als je de inlegbakjes uitneemt kan je bij het minder gebruikte gereedschap zoals tangen e.d.
Passen dan precies drie van die kistjes naast elkaar in een 30cm diepe IVAR kast, dan steken ze 10 centimeter uit aan de voorkant zodat je ze er makkelijk uit kan halen. Ik heb aan de voorkant keurig een sticker erop geplakt met wat erin zit dus hoef niet meer te zoeken en een groot voordeel is dat je ze makkelijk mee kan nemen. Van spaanplaat wat extra planken in de kast gemaakt zodat elke rij kistjes op een eigen plank staat, kan je ze makkelijk pakken.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.