Robuuste Taxus schaal.

tuoh

Oud hout
Mijn eerste werkstuk van 2016 is ook een feit:p Een droog stuk Taxus getransformeerd naar een robuuste schaal, 330mm doormeter en 130mm hoog, dat zijn een boel spanen eer je op diepte zit. Heb de schaal afgewerkt met een eerste laag Tungolie, maandag nog een laagje erop.

Heb er te laat aan gedacht om foto's te maken, daarom is er maar een deel van de klus in beeld gebracht, sorry daarvoor:eek:

CIMG5456.jpg
CIMG5457.jpg
CIMG5462.jpg
CIMG5473.jpg
CIMG5476.jpg
 
Laatst bewerkt:

tuoh

Oud hout
Hallo Nico,

ja dat klopt, het laatste wat ik er op gedraaid had hiervoor was het grote wiel van de trapdraaibank:eek: Schande eigenlijk, maar dat krijg je als je met zoveel verschillende dingen bezig bent.
 

Theo74

Actieve deelnemer
Schitterend. Ik moet me altijd inhouden om niet direct een draaibank te kopen, als ik zie wat voor mooie dingen jullie erop maken. Dat bewaar ik voor de tijd dat ik een grotere schuur heb.

En dat van die foto's vergeten, is heel herkenbaar. Soms zit je zo lekker in je project dat je er gewoon niet aan denkt. Dat heb ik tenminste wel eens ;)
 

Rien van Lieshout

Actieve deelnemer
20 sep 2012
699
1
Oostelbeers
Noesten, gaten en spint, allemaal factoren die voor mij het draaiwerk echt mooi en interessant maken.
Daarbij nog het Taxus hout en de mooie simpele vorm.
Ik vind de schaal heel geslaagd.
 

tuoh

Oud hout
Taxus is een heel prettige houtsoort om te draaien, gelukkig heb ik hier een nog paar mooie stamstukken liggen met diameters van 350 à 400mm:D Daar ben ik heel zuinig mee, het gaat nu wel weer even duren nu alvorens het volgend blok op de draaibank gaat.
Die dubbele rand was een"gelukkige" ingeving van het moment, is inderdaad goed mee gevallen, ben er zelf ook heel tevreden over;)
 

mathieu

Oud hout
5 jul 2010
4.494
960
Riemst
Soms lijkt een stuk kachelhout toch ambitie te hebben en wordt het op het nippertje gered.
Mooie schaal!
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.