De houtquiz deel I

Welke houtsoort is dit?

  • Bocote

    Stemmen: 0 0,0%
  • Zebrano

    Stemmen: 74 92,5%
  • Olijf

    Stemmen: 5 6,3%
  • Beuk met slaap

    Stemmen: 0 0,0%
  • Anders namelijk...

    Stemmen: 1 1,3%

  • Totaal aantal stemmers
    80

Lars.

Post veel
26 nov 2014
848
63
Thuis
Beste forumleden,

Als eerste de beste wensen voor 2016! Mogen er nog veel projecten, gereedschap en projecten gedeeld worden op het forum.

Ik zat te denken om iets ''nieuws'' te introduceren namelijk de houtquiz. Hierbij komt er een foto van een stuk hout waarbij men moet zeggen welk houtsoort het is. Ik zat te denken om elke week een nieuwe foto te plaatsen en de week daarop het antwoord te geven. Ik was benieuwd of leden dit leuk vinden of niet, dus hieronder deel I van de houtquiz! Is er te weinig interesse in dan houd ik het alleen op deze keer.

deel01.jpg
Is dit:

A:Bocote
B:Zebrano
C:Olijf
D:Beuk met slaap
E:anders namelijk...

Dit is de eerste test versie, ging niet helemaal perfect met de poll... de poll staat boven aan en de foto onder aan de post maarja volgende week hoop ik beter...
 
Laatst bewerkt:

Wimmel

Post veel
27 apr 2014
1.056
0
Montfoort
Ik ga ook voor Zebrano, lijkt heel erg op een paar penblanks welke ik vorig jaar bij Rick gekocht heb.

*edit: leuk topic!
 
P

Pel

Guest
@Lars, is het misschien een idee om de bedrijven waar hier vaak de namen van genoemd worden o.a. Baptist, HBM, toolnation, Toolstation, enzz.. te benaderen om een kleine gereedschap prijs beschikbaar te stellen voor deze houtquiz. Diegene die het op een maand het vaakst goed geraden heeft krijgt de prijs, zijn er meerdere winnaars volgt loting. dit is tevens reclame voor het betreffende bedrijf, misschien dat Jaap zich hier over kan ontfermen?

Groet Pel.
 

Lars.

Post veel
26 nov 2014
848
63
Thuis
@Lars, is het misschien een idee om de bedrijven waar hier vaak de namen van genoemd worden o.a. Baptist, HBM, toolnation, Toolstation, enzz.. te benaderen om een kleine gereedschap prijs beschikbaar te stellen voor deze houtquiz. Diegene die het op een maand het vaakst goed geraden heeft krijgt de prijs, zijn er meerdere winnaars volgt loting. dit is tevens reclame voor het betreffende bedrijf, misschien dat Jaap zich hier over kan ontfermen?

Groet Pel.

Dat vind ik een leuk idee Pel, ik zat er zelf ook al over te denken om zoiets te doen. Het was voor mij ook nog even afwachten of leden op een houtquiz zaten te wachten. Vooralsnog zijn er al best wel wat reacties in een korte tijd. Het is zeker iets om over na te denken.
 
P

Pel

Guest
Mocht dit doorgang vinden, dan zou er misschien ook iets leuks bedacht kunnen worden voor beginnende houtbewerkers? Anders maken die al helemaal geen kans, en hebben alleen de cracks onder ons, die meestal toch al goed in hun gereedschap zitten kans. Of misschien nog een aparte loterij naast de houtquiz voor alle 12000 leden van woodworking.nl?

Groet Pel
 

Knutselaertje

Actieve deelnemer
21 jul 2014
493
1
leuk topic!
ik denk wel dat we het zo moeten doen dat we de naam of het antwoord niet verraden in de reply's ;) anders is prijsjes uitdelen ook minder leuk :) en de winnaar minder makkelijk vast te stellen ( is het dan de eerste met de meeste goede antwoorden, of alleen de gene met de meeste juiste antwoorden etc)
Maarem echt leuk idee, hoop van te leren. wellicht de frequentie wel wat hoger. 1 quiz in 2 weken...zoals ik het nu lees...is misschien relatief weinig om er een levendig onderwerp van te maken?? Een maandelijks terugkerend karakter kan ook, misschien met prijsjes ook makkelijker te regelen...als het zover komt....vraag me ook af hoe de prijsjes bij de mensen komen? actiecode vd winkel, betaling verzendkosten waarna het opgestuurd wordt..?
Zijn maar wat ideetjes die bij mij opkomen als ik nadenk over dit onderwerp.
 

Lars.

Post veel
26 nov 2014
848
63
Thuis
Bedankt voor alle reacties! Het lijkt erop dat het toch wel iets kan worden. Ik heb besloten om elke week een nieuwe vraag te maken. Iets met een prijs maakt het natuurlijk extra interessant, alleen is het dan lastig om een winnaar aan te geven. Zoals Knutselaertje al aangeeft kan het antwoord dan niet worden verraden in de reply. (uiteraard was ik wel blij met de reacties hoor!) Verder moet het dan ook zijn dat leden de resultaten van de poll niet kunnen zien anders kan iemand daar zijn antwoord op aan passen. Ik vind wel dat er hiervoor een goed systeem voor moet worden bedacht anders is prijzen uitdelen ook een niet zo'n goed idee. Maar vooralsnog nog even geen prijzen, wel is input van harte welkom! Foto's of ideeën kunnen natuurlijk altijd besproken worden.
 
P

Pel

Guest
Dat met die prijzen moet m.i. te regelen zijn, je schrijft de des betreffende ondernemers (gereedschap leveranciers) aan. Legt uit dat je met een hout forum 12000 leden een wekelijkse quiz houd, de winnaar geef je wekelijks aan hun door. We zullen als voorbeeld Baptist nemen, Baptist stuurt de prijs naar de winnaar, dus de gereedschap leveranciers sturen de prijs naar de winnaars, zij moet toch elke dag producten opsturen. Alleen moet er contact opgenomen worden met de desbetreffende leveranciers hoe zij hier over denken, m.i. een mooie manier om reclame te maken voor hun producten. En inderdaad je moet niet kunnen zien wat een ander heeft gestemd dan is het makkelijk voor de ander. Ik zou het stukje hout ook veel kleiner maken en met een iets vergrote foto laten zien, je zou het een tijdje moeten doen om de kinderziektes eruit te halen, wat de beste manier is.

Groet Pel.
 

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.045
1.674
Terkaple
www.woodworking.nl
Dat met die prijzen moet m.i. te regelen zijn, je schrijft de des betreffende ondernemers (gereedschap leveranciers) aan. Legt uit dat je met een hout forum 12000 leden een wekelijkse quiz houd, de winnaar geef je wekelijks aan hun door. We zullen als voorbeeld Baptist nemen, Baptist stuurt de prijs naar de winnaar, dus de gereedschap leveranciers sturen de prijs naar de winnaars, zij moet toch elke dag producten opsturen. Alleen moet er contact opgenomen worden met de desbetreffende leveranciers hoe zij hier over denken, m.i. een mooie manier om reclame te maken voor hun producten. En inderdaad je moet niet kunnen zien wat een ander heeft gestemd dan is het makkelijk voor de ander. Ik zou het stukje hout ook veel kleiner maken en met een iets vergrote foto laten zien, je zou het een tijdje moeten doen om de kinderziektes eruit te halen, wat de beste manier is.

Groet Pel.

Ook allemaal de beste wensen! Leuk idee deze quiz, maar om nou namens het forum leveranciers te gaan benaderen voor prijzen, gaat me te ver. Als de vragen allemaal over hout gaan, is de rubriek hout waarschijnlijk een betere. Ik wil er ook wel een aparte rubriek voor aanmaken........

jaap
 

ornament

Post veel
29 nov 2011
2.441
536
Of misschien nog een aparte loterij naast de houtquiz voor alle 12000 leden van woodworking.nl?

Groet Pel

toen ik dit las dacht ik even: het forum wordt gemaakt door actieve leden. Daarom is het misschien een idee om iets onder de actieve ( enkel de actieve) leden te verloten?

Ach , het kwam zomaar in me op...
 

Wimmel

Post veel
27 apr 2014
1.056
0
Montfoort
Deze week als een test gebruiken, lekker dingen uitproberen.

*edit: de eer zal al voldoende zijn als prijs wat mij betreft en maakt het meer vrijblijvend voor de organisator.
 

Lars.

Post veel
26 nov 2014
848
63
Thuis
Erg leuk dat iedereen mee denkt!
@Jaap, misschien hoort het inderdaad niet geheel in deze rubriek, maar had wat twijfel waaronder dit zou vallen.
@iedereen, ik heb zelf geen problemen om leveranciers te benaderen, maar er hebben er tot nu toe nog maar 33 leden gestemd. Ik ben er wel blij mee maar totaal gezien is dit natuurlijk niet heel veel. Met prijzen zal het het wel stijgen maar vraag me af hoeveel leveranciers er echt wat in zien. Ik wacht nog even af en wie weet!
 

Jacco76

Nieuw lid
5 jan 2014
9
0
Geweldig idee ik weet niets van andere houtsoorten dan de standaard multiplex mdf etc.
Zo kan ik in ieder geval meer te weten komen over welke verschillende houtsoorten er zijn.

Wellicht een idee wanneer het antwoord gegeven wordt na een week om iets meer over het hout te vertellen, waar komt het vandaan, wat kan je ermee, hoe verwerken etc.
 

willem1958

Post veel
28 jul 2015
2.092
3
wormerveer
Mocht dit doorgang vinden, dan zou er misschien ook iets leuks bedacht kunnen worden voor beginnende houtbewerkers? Anders maken die al helemaal geen kans, en hebben alleen de cracks onder ons, die meestal toch al goed in hun gereedschap zitten kans. Of misschien nog een aparte loterij naast de houtquiz voor alle 12000 leden van woodworking.nl?

Groet Pel

Dat vind ik een goed idee Pel.
Dus bijv alleen de nieuwe leden van het laatste halve jaar, vanaf juli 2015 bijv. :p
Ik gok op Zebrano
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.