Welkom bij www.woodworking.nl.

Bekijk Poll Resultaten: Welke houtsoort is dit?

Stemmers
80. Je mag niet op deze poll stemmen
  • Bocote

0 0%
  • Zebrano

74 92,50%
  • Olijf

5 6,25%
  • Beuk met slaap

0 0%
  • Anders namelijk...

1 1,25%
Pagina 1 van de 5 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 42

Onderwerp: De houtquiz deel I

Question De houtquiz deel I

Beste forumleden,

Als eerste de beste wensen voor 2016! Mogen er nog veel projecten, gereedschap en projecten gedeeld worden op het forum.

Ik zat te denken om iets ''nieuws'' te introduceren namelijk de houtquiz. Hierbij komt er een foto van een stuk hout waarbij men moet zeggen welk houtsoort het is. Ik zat te denken om elke week een nieuwe foto te plaatsen en de week daarop het antwoord te geven. Ik was benieuwd of leden dit leuk vinden of niet, dus hieronder deel I van de houtquiz! Is er te weinig interesse in dan houd ik het alleen op deze keer.

Klik op Afbeelding voor grotere versie

Naam:      deel01.jpg
Bekeken:   393
Grootte:   66,4 KB
ID:        40717
    Is dit:

A:Bocote
    B:Zebrano
    C:Olijf
    D:Beuk met slaap
    E:anders namelijk...

Dit is de eerste test versie, ging niet helemaal perfect met de poll... de poll staat boven aan en de foto onder aan de post maarja volgende week hoop ik beter...
    Laatst gewijzigd door Lars.; 01-01-16 om 17:43.
    Tijd voor een ''wijze'' quote:
    ''Alleen de domme ruimen op, de geniën overzien de chaos...''

oud hout
    Ingeschreven
    Aug 2015
    Een gokje, noten.

Groet Pel.
    Hout wirktj.

Zebrano
    rechtsonhandig en linksonmogelijk

Ik ga ook voor Zebrano, lijkt heel erg op een paar penblanks welke ik vorig jaar bij Rick gekocht heb.

*edit: leuk topic!

oud hout
    Ingeschreven
    Aug 2015
    @Lars, is het misschien een idee om de bedrijven waar hier vaak de namen van genoemd worden o.a. Baptist, HBM, toolnation, Toolstation, enzz.. te benaderen om een kleine gereedschap prijs beschikbaar te stellen voor deze houtquiz. Diegene die het op een maand het vaakst goed geraden heeft krijgt de prijs, zijn er meerdere winnaars volgt loting. dit is tevens reclame voor het betreffende bedrijf, misschien dat Jaap zich hier over kan ontfermen?

Groet Pel.
    Hout wirktj.

Kwartiers gezaagd zebrano.
    vr.gr. Jan Pranger.
    http://www.arstorno.nl [b:3c68c353]"hout-vormen"[/b:3c68c353]

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pel Bekijk Berichten
    @Lars, is het misschien een idee om de bedrijven waar hier vaak de namen van genoemd worden o.a. Baptist, HBM, toolnation, Toolstation, enzz.. te benaderen om een kleine gereedschap prijs beschikbaar te stellen voor deze houtquiz. Diegene die het op een maand het vaakst goed geraden heeft krijgt de prijs, zijn er meerdere winnaars volgt loting. dit is tevens reclame voor het betreffende bedrijf, misschien dat Jaap zich hier over kan ontfermen?

Groet Pel.
    Dat vind ik een leuk idee Pel, ik zat er zelf ook al over te denken om zoiets te doen. Het was voor mij ook nog even afwachten of leden op een houtquiz zaten te wachten. Vooralsnog zijn er al best wel wat reacties in een korte tijd. Het is zeker iets om over na te denken.
    Tijd voor een ''wijze'' quote:
    ''Alleen de domme ruimen op, de geniën overzien de chaos...''

oud hout
    Ingeschreven
    Aug 2015
    Mocht dit doorgang vinden, dan zou er misschien ook iets leuks bedacht kunnen worden voor beginnende houtbewerkers? Anders maken die al helemaal geen kans, en hebben alleen de cracks onder ons, die meestal toch al goed in hun gereedschap zitten kans. Of misschien nog een aparte loterij naast de houtquiz voor alle 12000 leden van woodworking.nl?

Groet Pel
    Hout wirktj.

Leuk idee dit. Zo leer ik weer wat meer over de verschillende houtsoorten.
    Het gaat niet om het resultaat, maar om de weg er naar toe.

http://www.houtbewerken-voor-dummies.com

Forum Rechten