Multiplex werkblad in de olie zetten

techcom

Actieve deelnemer
18 dec 2014
339
2
Tilburg
Wie kan me vertellen welke olie ik het beste kan gebruiken om mijn versgezaagde multiplex werkblad te beschermen en af te werken?
ik wil het graag dezelfde kleur laten houden, dus geen olie die vergeelt o.i.d.
alvast bedankt.
 

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.051
1.682
Terkaple
www.woodworking.nl
Olie is volgens mij de beste afwerking voor een werkblad. Het wordt niet te glad als met lak, gemakkelijk te repareren etc. Als je een witte houtsoort als berken of populier hebt gebruikt, krijg je met olie een vergeling, door de kleur van de olie. Als je een meranti of okoume achtige houtsoort hebt zal de kleur er alleen maar mooier van worden. Olie opbrengen, even in laten trekken en dan al het overtollige afwegen met een schone doek. Doeken uithangen!!

jaap
 

techcom

Actieve deelnemer
18 dec 2014
339
2
Tilburg
Het is inderdaad een okoume plaat, welke olie raden jullie me aan die hiervoor het beste geschikt is?
En natuurlijk prijstechnisch ook interessant is ��.
Desnoods een adresje om het ergens te bestellen...
 

techcom

Actieve deelnemer
18 dec 2014
339
2
Tilburg
Bedankt allebei! Heb een litertje verbeterde Tungolie besteld en dan kijk ik of ik nog bij moet bestellen, of dat ik hieraan genoeg heb. Nog speciale dingen waar ik op moet letten met de verwerking hiervan?
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.