Fijnspuitmachine - Iemand??

Bram

Actieve deelnemer
29 mei 2009
314
4
Oost-Vlaanderen, België
Is er echt niemand op dit forum die ervaringen heeft met Wagner of Bosch of andere fijnspuitmachines van minder dan 100 Euro?
Ik wil er voornamelijk MDF mee lakken en vraag me af hoeveel spuitnevel deze toestellen genereren (kan je ze in huis gebruiken?) en hoe goed de resultaten zijn.
Alvast bedankt!
 

jpandriesse

Oud hout
17 nov 2009
3.113
365
Het land van Maas en Waal
Heb je de search geprobeerd? Er is al best wat over geschreven namelijk.
Verder zou ik het op een schilders forum proberen, want daar zullen vast veel meer mensen zitten met ervaring met dit soort spul.
 

Rick

Nieuw lid
21 jun 2010
4
0
Hallo Bram,

ik heb veel ervaring met Airbrushen, tot redelijk grote "vernevelaars"
Mar moet bekennen dat de merken die je noemt, niet op mijn werktafel voorkomen.....

als advies kan ik zeker geven al dit soort werk buitenof in een soort spuitkabine ( kan ook zelfgemaakt ) te doen.
Alls wat verneveld wordt kan schadelijk zijn.... kijk maar naar MDF stof.... da's ook niet echt lekker.
Zelfs niet als je watergedragen lakken gebruikt.....

Gooi eens een concrete vraag op..... misschien kan ik helpen!

Rick
 

pilot

Nieuw lid
2 mrt 2010
8
0
IK heb zelf een wagner project 115.Hier is een redelijk goed resultaat te behalen.Nevel is er echt wel maar minder als met een compressor en spuit.Heb zelf sinds kort nieuwe filters voor de fijne spuitmond.Heb tot op heden alleen maar met de middel gewerkt hierbij moet je verdomd snel bewegen anders zet je teveel verf op.
 

Bram

Actieve deelnemer
29 mei 2009
314
4
Oost-Vlaanderen, België
Bedankt voor de antwoorden, ik heb ook een project 115 en vind dat dit extreem veel nevel geeft, ik heb zelf wel nog niet met een compressor gewerkt dus kan niet vergelijken. Ik overwoog om een kleiner toestel te kopen, waarmee je volgens mij wel een kast kan spuiten in een reeds geschilderde kamer. bvb wagner W 95 of bosch PFS 55, ik hoop dat er iemand ervaring heeft met een soortgelijk toestel.
Groeten,
Bram
 

Hansalmere

Actieve deelnemer
24 aug 2008
372
1
Zeewolde
ik heb ooit een W 660 gekocht, en moet zeggen heel strak resultaat alleen de nevel is HEEL vervelend hij staat al weer een jaar werkeloos op de plank, als ik hem ooit nog ga gebruiken maak ik eerst een soort spuitcabine van pvc buis.

hans
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.