Compacte precisie zaagtafel van rond de € 1000

CaPo70

Nieuw lid
29 nov 2015
23
0
Gouda
Ben op zoek naar een Compacte precisie zaagtafel van rond de € 1000, weet dat er al heel wat over geschreven is op dit Forum en heb dit ook gelezen, maar ben er nog steeds niet over uit.
Maak zelf luidsprekerkasten en meubelwerk.
Werk voornamelijk met plaatmaterialen en MDF.
Zoek een tafel die loepzuiver zaagt, ook onder verstek.
Dus geen speling op miter geleiding enz.
Grote stukken zaag ik met mijn invalzaag.

Graag ervaringen van mede houtbewerkers die zelf dit soort zaagtafel bezit.

Alvast bedankt.

Met vriendelijke groet, Casper
 

cocobolo

Actieve deelnemer
3 mrt 2012
138
5
Apeldoorn
Ik ben met ideeën bezig om er een zelf te bouwen en ben voorzichtig al een keer gestart met goede lineaire geleidingen en een dik stijf aluminium frame maar door andere prioriteiten ligt het helaas al een tijdje stil.
DSC_2599_zps72b264ff.jpg


DSC_2601_zpscc7a9c3d.jpg

Krijg wel weer zin om het op te pakken :) Maar goed, daar heb je niets aan. Heb je deze al eens gezien?
Dit is een heeel kleine machine en tikt behoorlijk aan in geld maar is wel een mooie precisie machine :
http://www.byrnesmodelmachines.com/tablesaw.html
 

CaPo70

Nieuw lid
29 nov 2015
23
0
Gouda
Ziet er goed uit, hou me ( ons ) op de hoogte van dit project.
En ja, die heb ik gezien, qua precisie TOP !, maar wel erg klein :p...
 

O Peatey

Moderator
29 mrt 2010
2.281
146
Enkhuizen
@CaPo70: De machine kostte € 782,05 en er kwam nog € 15,95 transportkosten overheen. Leverancier was www.rubart.de en de zaag was met 4 dagen in huis via GLS.
Je mag uiteraard altijd een keer langskomen om te proberen.
 

3dmazter

My best friend was a carpenter ✞
10 aug 2014
1.827
389
38
Enkhuizen
@ O peatey.
Wat heeft je voor deze machine doen beslissen?

Ik twijfel soms tussen de bosch gts 10xc en de metabo ts254.

Ik zie zelf geen nut in de roltafel.
Die lijkt mij klein en onstabiel.
Maar mischien vergis ik mij hierin.
Ik zou liever een slee maken welke in de mitre slots glijdt.
 

O Peatey

Moderator
29 mrt 2010
2.281
146
Enkhuizen
@3dmazter: in de eerste plaats goede recensies, in de 2e plaats de blauwe serie die stukken beter is dan de groene Bosch, in de 3e plaats een aversie tegen de exorbitant dure Festool en Mafell producten en in de 4e plaats de stukken lagere prijs bij onze oosterburen.
Ik had ooit een zaag van de Lidl van iemand gekregen; dat is dus duidelijk anti-kwaliteit. Daarna een kleine Inca en daarna weer een Inca Major. Beiden goed kunnen verkopen waardoor er een nieuwe en goede moest komen. Ik heb nog geen seconde spijt gehad van de GTS10XC.
Je komt maar een keer kijken en proberen; je woont immers maar 100 m bij me vandaan.
 

CaPo70

Nieuw lid
29 nov 2015
23
0
Gouda
@ O Peatey, heb even gekeken , maar onder de € 1100 ( zelfs € 1250 ), verkopen ze hem niet :confused:....
toch bedankt voor de tip..., je woont maar 100 m bij mij vandaan ?
Gouda - Enkhuizen...
 

CaPo70

Nieuw lid
29 nov 2015
23
0
Gouda
Als eerst iedereen de beste wensen voor 2016 !

@ Den Deze, dat is inderdaad zeer scherp, ben wel benieuwd wat de verzendkosten zijn naar Nederland.
 

Spaander

Post veel
26 jul 2011
1.948
88
West-Friesland
Als eerst iedereen de beste wensen voor 2016 !
@ Den Deze, dat is inderdaad zeer scherp, ben wel benieuwd wat de verzendkosten zijn naar Nederland.
Ze hebben ook een Nederlandse site en volgens mij is het bedrijf gevestigd in Nederland.
Alleen staat deze zaag niet op de Nederlandse site, maar je zou daar een vraag kunnen plaatsen.
Volgens mij zijn de verzendkosten gratis bij deze bedragen.
Ik ken dit bedrijf al vanaf dat het nog alleen een computer leverancier was.
En heb er vorig jaar 2x gereedschap (Bosch en Kawasaki) gekocht zonder problemen.
Mvg,:).
 

kitt1977

Actieve deelnemer
19 jun 2015
338
0
Harelbeke,Belgie
Spaander je hebt het over alternate denk ik ?

Is voornamelijk een nederlandse IT shop ..ze hebben hier een winkel in Antwerpen .. persoonlijk zou ik daar niet echt mijn gereedschap kopen . ( hun prijzen zijn ook nie zoo super )

https://www.google.be/maps/uv?hl=nl...ved=0ahUKEwj_17D59YjKAhVF1RQKHfv8C1kQoioIfzAN

denk dat gereedschap enkel online is ..

Btw als je bij svh24 inschrijft op de nieuwsbrief ook nog es 10 euro korting :)

svh24.nl forward naar de duitse site ..
 
Laatst bewerkt:

Spaander

Post veel
26 jul 2011
1.948
88
West-Friesland
@kitt1977
Ik zeg niet dat je daar moet kopen, het bedrijf zit nu in Ridderkerk (onder Rotterdam)
Den Deze gaf dit bedrijf aan als ook een goedkope leverancier van o.a. Bosch.
Zij leveren maar een beperkt assortiment gereedschap, maar ik kon nergens mijn Bosch GTS 160CE decoupeerzaag goedkoper vinden.
Mvg,:).
 

kitt1977

Actieve deelnemer
19 jun 2015
338
0
Harelbeke,Belgie
@kitt1977
Ik zeg niet dat je daar moet kopen, het bedrijf zit nu in Ridderkerk (onder Rotterdam)
Den Deze gaf dit bedrijf aan als ook een goedkope leverancier van o.a. Bosch.
Zij leveren maar een beperkt assortiment gereedschap, maar ik kon nergens mijn Bosch GTS 160CE decoupeerzaag goedkoper vinden.
Mvg,:).

ah ok :) was niet fout bedoeld hoor .. blijft uitkijken die prijzen ik snap dat soms helemaal niet .. sommige verschillen zijn toch zeer groot ...

btw de GST 160CE staat hier eigenlijk ook nog op verlanglijstje ... wat heb je betaald ? en zaten er hoopje zaagbladen bij ?

deze set had ik al es bekeken ..
http://www.werkzeugalarm.de/elektrowerkzeuge/bosch/bosch-stichsaege-gst-160-ce-professional-31-stichsaegeblaetter-in-l-boxx-nr-2/a-10482/
 
Laatst bewerkt:

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.