Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 11 tot 16 van de 16
    Bij de Haagse fijnhouthandel kan je die platen bestellen, enkel - of dubbelzijdig beplakt. Ze zijn niet goedkoop, maar wel goed en zitten bij jou in de buurt.

Zelf haal ik het bij http://www.baars-bloemhoff.nl/ Zitten ook in Schiedam.

Succes!!

Groet, Rob.

Aanvulling: je kan ook makkelijk zelf plaat beplakken. Een poosje terug had de houtsnuffelhal in Waddinxveen een partijtje goedkoop HPL liggen in verschillende dessins, 0.9 mm dik meen ik, voor een vrolijke prijs. Opgerold te vervoeren in de auto. Insmeren met goede contactlijm (Frencken bijvoorbeeld), plaat ook insmeren, tien minuten laten indrogen, latjes op de plaat leggen, daarop de HPL, dan een voor een de latjes weghalen van links naar rechts (of van rechts naar links, ik ben daar heel vrijdenkend in) en HPL aandrukken met een (deeg)roller. Daarna persen, kan goed door een of twee platen multiplex op het HPL te leggen en daar een ruime hoeveelheid stoeptegels/zakken cement op te leggen. Nachtje laten liggen. De HPL met overmaat plakken en de overmaat met een kantenfreesje wegsnijden, dan krijg je mooie strakke randen.

Zorg wel voor een egale lijmlaag op beide vlakken. Frencken verkoopt zijn contactlijm ook in spuitbussen, dat helpt, en met Bison spuitlijm wil het ook wel.
    Laatst gewijzigd door Heckemann; 31-12-15 om 00:30.
    "I may be left handed but I am always right"

Goede en bruikbare tips allemaal! Het idee om zelf plaat te beplakken staat me ook wel aan: altijd leuk om weer iets nieuws te leren en als het lukt kan je ieder formaat produceren.

Bedankt en goede jaarwisseling,

Ruud

wel aan 2 kanten plakken dan.

Is dat nodig voor het kromtrekken..??

Nee tegen het kromtrekken
    Ik ben begonnen met niets en het meeste heb ik er nog van over.

Slimpie...

Labels voor dit Bericht

Forum Rechten