Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 12

Nieuwe beitels E.A. Berg

Hallo Allemaal,

Zojuist heb ik een set van 6 nieuwe beitels van het merk E.A. Berg op marktplaats gezet. De opbrengst hiervan wil ik bijleggen bij een vlak- en vandiktebank.
    Zou het leuk vinden als deze bij een echte liefhebber terecht zouden komen, dus ook maar even hier gezet.

Kan iemand mij een inschatting geven van de waarde hiervan, binnen no-time had ik al een bod van € 175,-

http://www.marktplaats.nl/a/doe-het-zelf-en-verbouw/gereedschap-handgereedschap/m1006180089-nieuw-in-doos-e-a-berg-eskilstuna-beitels.html?c=d721e818194200feca4409741512b6e6&pr eviousPage=mympSeller

IMAG0159.jpgIMAG0161.jpgIMAG0162.jpgIMAG0163.jpg

Deze beitels, en in deze staalkwaliteit vind je nergens meer, komt bij dat ze quasi spiksplinternieuw zijn en nog in de originele verpakking zitten. Die gaan de huidige winkelprijs voor vergelijkbare beitels ruimschoots overstijgen denk ik. Jammer dat het niet echt een set is met opeenvolgende maten. Het lijkt me voer voor de verzamelaars Misschien wel 200€ à 250€ voor de zes waard.
    Laatst gewijzigd door tuoh; 30-12-15 om 13:33.

Heb je er nog een mooie vlak en vandiktebank uit gehaald ?

Ongelofelijk; ik had een paar maanden geleden een draaibank plus 4 vrijwel nieuwe draaibeitels waarvan 3 van E A Berg en 1 Nooitgedagt zowel op dit forum staan als op marktplaats voor 60 euro en ik kreeg hier geen enkele reaktie en uiteindelijk op marktplaats verkocht voor 50 euro en dan gaat zo'n set steekbeitels zomaar voor een paar honderd weg.
    Terwijl draaibeitels over het algemeen duurder zijn dan steekbeitels.
    Schijnbaar zijn de steekbeitels een stuk gewilder dan de draaibeitels.
    Of heeft het nou met de verpakking te maken?
    Je hebt in ieder geval meer geluk dan ik.
    Succes met de verkoop.
    Laatst gewijzigd door willem1958; 31-12-15 om 01:39.

Senior Member
    Ingeschreven
    May 2010
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door willem1958 Bekijk Berichten
    Ongelofelijk; ik had een paar maanden geleden een draaibank plus 4 vrijwel nieuwe draaibeitels waarvan 3 van E A Berg en 1 Nooitgedagt zowel op dit forum staan als op marktplaats voor 60 euro en ik kreeg hier geen enkele reaktie en uiteindelijk op marktplaats verkocht voor 50 euro en dan gaat zo'n set steekbeitels zomaar voor een paar honderd weg.
    Tja, zoals met alles is het maar net wat een gek ervoor geeft. Overigens zijn mijn ervaringen met zaken te koop aanbieden op dit forum (helaas) niet positief.
    Daarom heb ik voor mezelf besloten om hier geen spullen meer aan te bieden maar meteen op marktplaats te zetten. Voor iemand die echt belang heeft bij iets is afstand geen bezwaar.
    Maar dat is een heel ander onderwerp.

Ik ben het geheel met Tuoh eens. De staat waarin de beitels verkeren, de compleetheid en zelfs de originele verpakking maakt het bijzonder aantrekkelijk.
    Misschien iets voor het beitelmuseum in Rotterdam?

Groet,
    Jan

Beitelmuseum is niet meer mogelijk.

Gisteren is een verzamelaar ze op komen halen voor € 240,-. Hij wist er zelf ook wat over te vertellen dus dat was ook leuk om te horen.
    De prijs is zo hoog omdat het originele doosje er nog bij zat en zelfs de beitels nog in het oorspronkelijke papiertje zaten. De beitels zijn nooit gebruikt, dus dat helpt ook mee.

Groeten Ronald

Ps. De vandiktebank heb ik ook meteen opgehaald, is een Elektra Beckum HC 260 met Robland afzuiging. Ziet er nog goed uit.

Vandiktebank.jpg

Da's een mooi bedrag zeg.
    Heb je weer een leuke machine van gekocht.
    Veel plezier ermee!

Succes met de verkoop.
    Anders dan hun steekbeitels zijn de draaibeitels van E.A.Berg niks bijzonders, heb er zelf ook nog mee gewerkt maar .... Dan zijn draaibeitels van Goldenberg een stuk beter, alhoewel beide gemaakt zijn uit "gewoon" koolstofstaal.
    Draaibeitels die niet vervaardigd zijn uit HSS of beter zijn enkel nog goed om "in de verf te roeren" bij wijze van spreken, en dat zie je terug in hun restwaarde. Jammer maar helaas. Dat voor bovenstaande set de prijs zo goed meevalt is deels te danken aan het complete plaatje, quasi nieuw, originele verpakking, en topmateriaal.

Succes met de verkoop.
    Uiteindelijk zijn er meer mensen die een steekbeitel hanteren dan een draaibeitel en deze beitels hebben niet alleen een hoge verzamelwaarde doirdat ze nieuw in originele verpakking zitten
    Ik zelf werk alleen met steekbeitels van ea berg en voor mij is er geen alternatief
    Overigens heb je je adv. Te snel van marktplaats afgehaald want ik was ook aan het meebieden en de advertentie was opeens verdwenen terwijl we net lekker bezig waren met bieden ik had je er zo 300 voor gegeven
    Hoop niet dat het weer naar zo n gewiekste handelaar is gegaan maar naar een gebruiker als mij

Overigens mooi setje heb je gekocht !
    Veel plezier er mee

Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Blog Berichten
    1
    Oud gereedschap kan een wonderlijk iets zijn. Een jaar of wat geleden knapte ik oud handgereedschap op en verkocht dit weer om de hobby-pot een beetje te vullen. Er zat eens een metalen nooitgedacht schaaf tussen. Ik verbaasde me over de biedingen maar ook over de felheid van bepaalde bieders. Soms is t goed om eerst even uit te zoeken wat je hebt voordat je dingen te koop aanbiedt. Zo heb ik ooit eens een lamp verkocht....lelijk wit plastic ding...kreeg er 50 euro voor....bleek een of ander design lampie te zijn.....grrrr.....

Veel succes met je nieuwe aankopen, mooie manier om het gereedschap bij elkaar te verzamelen.
    met vriendelijke groet,
    rick
    http://thewoodworkersattic.blogspot.com/

Forum Rechten