Ervaringen Einhell slagschroevendraaiert?

Wooper

Actieve deelnemer
4 jul 2011
183
0
Hoi! Ik ben al tijden verliefd op slagschroevendraaiers en omdat de buidel niet super groot is en ook nog is student is heb ik helaas nog niet verkering.

Maar nu kwam ik vandaag deze tegen:

http://www.einhellwinkel.eu/a-41602...ll-te-ci-18-li-kit-accu-slagschroevendraaier/

of

https://www.conrad.nl/nl/einhell-te...sleutel-1382073.html?sc.queryFromSuggest=true

Voor de prijs zou ik het zo doen (140 euro (1,5ah) of 170 (3ah). Maar dan vraag ik mij toch af of iemand ervaring heeft met de producten van Einhell.
Ik moet wel zeggen dat de machines van Einhell er kwalitatief stukken beter uit zien als een paar jaar geleden.

Groet,

Wesley:)
 

Knutselaertje

Actieve deelnemer
21 jul 2014
493
1
persoonlijk is het niet mijn merk met name nauwkeurigheidtechnish...zaagtafel ed. vind t nooit zo degelijk aanvoelen en er uit zien. Echter in jouw geval, zoals je het omschrijft...verliefd, budgettechnisch en het gaat om "maar" een slagmoer.,,,noodzaak tot nauwkeurig werk is er niet, hij moet een schroef er in rammen ;) dan vind ik het geen verkeerde keuze. hij is budgetvriendelijk, doet zijn werk. zou zelf wel voor de 3.0 gaan. kijk hoe die in de hand ligt, goed voelt en neem er de extra garantie bij. dan denk ik dat je een leuke machine heb voor zijn geld.

Dit filmpje heb je vast al gezien? https://www.youtube.com/watch?v=KxVYlhAoYMI
 

kitt1977

Actieve deelnemer
19 jun 2015
338
0
Harelbeke,Belgie
idd einheill is echt low budget .. heb er ook nog klein zaagtafeltje van gehad en nog paar dingen .. oogt nogal goedkoop .Die slagschroevendraaier ziet er op foto wel nog ok uit maar dat zeg natuurlijk niets ..Die triton is toch al stuk beter en nog betaalbaar .. wel op 12V .. ma ik denk dat de TS autwiel bouten moet afdraaien :)Ikzelf heb de Bosch blauw 18 & 10,8V versie slagmoer .. toch wat duurdere klasse .. Die triton set is echt wel goedkoop en goed als begin toestel denk ik .. best toch effe checken wat batterijen los kosten lol..
 
Laatst bewerkt:

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.582
2.502
Gaanderen
Zoals hierboven reeds vermeld is een slagschroeverdraaier voor zwaar werk. Hoewel deze machine ook voor schroefwerk gebruikt wordt is het koppel erg hoog. Hierdoor breken schroeven vaak af. Ideaal voor het aandraaien van bouten en houtfretbouten. Mijn algehele mening over ein hel is door mijn schrijfwijze duidelijk.
 

H.Katan

Actieve deelnemer
15 jan 2014
244
1
Einhell is zonde van het geld, ik heb die set van triton en ze bevallen prima, beter dan ik gedacht had trouwens. En ach ja, je kunt verliefdheid ook een beetje sturen, het is alleen maar een gevoel, als het tegen valt dan is dat ook snel bekoelt.
 

Bijtel

Oud hout
31 jan 2012
3.097
235
Goeree-Overflakkee
Mijn eerste reactie is dat je het geld beter kan steken in een normale accutol. Een slagschroevedraaier is pas nodig bij grotere aantallen grote schroeven (6x100 en groter). Je moet verder ook goede bitjes en goede schroeven gebruiken, die zijn ook niet goedkoop.
 

3dmazter

My best friend was a carpenter ✞
10 aug 2014
1.827
389
38
Enkhuizen
Mijn advies.
Rustig doorsparen.
Einhell is wat machines betreft niet aan te raden.
Natuurlijk wil je geen €300 uitgeven.
Maar dit is verspild geld.
 

Roeland

Post veel
22 feb 2009
1.711
813
Akkrum
www.meubelmakerijbrekelmans.nl
Wesley, Ik heb een jaartje geleden de slagschroevedraaier van de Lidl aangeschaft komt met een 1 uurlader en een 1,5 AH accu.
Heb met deze schroevendraaier de volledige paardenstal van mijn dochter er mee gebouwd.
Heb toen ook de haakse slijper (met 2.6AH) en een repricozaag erbij gekocht accu's zijn uitwisselbaar.
Prijs: € 59,- voor de slagschroevedraaier en repricozaag(per stuk) en € 69,- voor de haakse slijptol.
Gebruik ze niet dagelijks maar hebbenn al veel op hun donder gehad en doen het nog steeds.
Heb ook een decoupeer en cirkelzaag van Lidl op helaas andere accu's en deze bevalen ook uitstekend.

Goede prijs kwaliteit verhouding en twee jaar garantie op de machines low budget maar echt waar voor je geld

IMG_3895.jpg

IMG_3896.jpg

IMG_3899.jpg

groetnis, Roeland
 
P

Pel

Guest
Gereedschap wat ik niet veel gebruik o.a. kettingzaag, repricozaag en slijptol heb ik ook van Aldi of Lidll, zoals Roeland al zegt een goede prijs kwaliteit verhouding. Waarom zou je een dure prof. machine aankopen als een goedkope ook voldoet, uiteraard bij intensief gebruik heb ik toch ook graag wat met meer kwaliteit in mijn handen.

Groet Pel
 

ewoudk

Actieve deelnemer
16 apr 2013
305
9
Bollenstreek
Das een goeie tip van Roeland, heb die Lidl machines wel eens vastgehouden en voor dat geld kan je er geen buil aan vallen. Dat triton setje is ook top zeker voor het geld heb er veel mee geschroefd de behuizing is niet heel mooi qua afwerking maar ze houden t al bijna 2 jaar uit bij een bekende van me die er een flinke verbouwing mee heeft gedaan en hij verwaarloost ze echt. Ik heb zelf een 12v kleine set van AEG en n 18v grote set van Ryobi beiden wat duurder maar wat mn voornaamste ervaring is dat ik eigenlijk altijd de kleine pak omdat die lichter is in de hand en sterk genoeg voor bijna al mn gebruik. Moet wel zeggen dat ik ze alleen gebruik voor grote schroeven.. Niet voor auto onderhoud oid.
 

martijn v

Actieve deelnemer
25 dec 2014
89
0
Hornbach heeft met de Pattfield machines iets vergelijkbaars als je naar de Lidl machines kijkt volgens mij.
Hoef je i.i.g. niet te wachten op het in de aanbieding zijn.

Ik heb zelf alleen ervaring met hun vlakschuurmachine en die vind ik zijn geld waard, de rest lijkt zo in de winkel bekeken ook niet slecht voor het geld.
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Verliefd én een slagschroevendraaier is een slechte combi...althans als je Festool mag geloven

Laat ik voorop stellen dat ik er wél eén heb maar deze is gisteren overleden en de nieuwe die ik besteld heb is gewoon een hele sterke (PDC 18/4) is wel klopboor, maar dat is een hele andere orde

Anyway: ik ben een keer op cursusdag geweest bij festool en wat schetste mijn verbazing, de slagschroevendraaier is verre van de sterktste !
bij 120 a 140mm hield het wel een keer op terwijl zijn andere broertjes PDC en DRC types er rustig een 300mm in draaide !

Waarom dan toch slagschroevendraaiers ? nou dat zit zo, deze zijn in een beperkt segment interessant, zeg 50 tm 120 mm en dan voor de vakman die heel veel moet schroeven, de slagschroevendraaier ontlast namelijk de pols, terwijl de PDC en DRC types volgas gaan moet je dit wel in de hand weten te houden

Staar je dus niet blind op een slagschroevendraaier, deze zijn minder interessant dat het lijkt

BTW op ebay.de staat een bijna nieuwe Ti15 (festool) waar ik al eens met de verkoper contact had, die mocht voor 265 weg met verzenden, ik denk dat 250 ook wel haalbaar is (Ti = Impact = slagschroevendraaier)
 

Wooper

Actieve deelnemer
4 jul 2011
183
0
Zover bedankt voor de tips! Dat triton setje ziet er zeker goed uit en lijkt mij dan ook wel een betere keus als de einhell. Ik ga gewoon even verder sparen en kijken waar ik op uit kom.

En festool daar heb ik tijdens een stage mee gewerkt, fijne apparatuur maar de schroefmachines van festool zijn niet echt mijn ding.
 

jpandriesse

Oud hout
17 nov 2009
3.113
365
Het land van Maas en Waal
Denk ook aan veelzijdigheid. Een 'gewone' accuboormachine (liefst één met klop functie) is veel veelzijdiger dan een slagschroevendraaier.
Ik heb zelf de 18V set van Makita met een accuboor met klopboorfunctie en een slagschroevendraaier. Die laatste is 100x fijner met schroeven (sneller en de machine is lichter/compacter), maar moest ik er slechts 1 kiezen, dan ging ik voor de allrounder.
 

Wooper

Actieve deelnemer
4 jul 2011
183
0
Ik ben in het bezit van twee 'gewone' accuboormachines, een oude black & decker 12v en een Bosch groen 18v van de nieuwe serie. Ze beschikken beide niet over een klop functie. Maar daarvoor kan ik mijn besnoerde klopboren gebruiken! Ik zou eerder zeggen dat ik gereedschap spaar i.p.v. echt gebruik. Wat ik eigenlijk meer zou moeten gaan doen!

De slagschroevendraaier is dus eigenlijk meer iets van hebben willen. Dan echt nodig hebben. Maar dan kan ik jullie wel gelijk geven om er eentje te nemen van hogere kwaliteit
 

nijb_jan

Actieve deelnemer
29 aug 2013
114
12
Tijnje
Hoeveel laders wil je in gebruik hebben? Met een Einhell erbij heb je een derde soort accu, en een derde lader naast die van je accuboren. Ik heb in mijn klushok een 10.8v accuboor, slagschroevendraaier en multitool van AEG. 5 uitwisselbare accu's erbij, en maar 1 lader nodig dus altijd volle accu's beschikbaar. Bevalt op zich goed ook al zijn er op sommige vlakken betere oplossingen beschikbaar (Fein!).
 

kitt1977

Actieve deelnemer
19 jun 2015
338
0
Harelbeke,Belgie
is iderdaad een keuze die je moet maken ...
Ik ben oooit begonnne met 10,8volt en 18v van bosch en ga niet zo snel naar een ander merk uitwijken als iets nieuws wil op accu . ( heb van beide systemen meerdere laders en batterijen )

Echter als het inderdaad low budget moet heb ik ook al vrij goeie ervaringen met parkside gehoord ..maar dat is eerder wegwerp als batterij stuk is .
Ook ryobi met one+ is nogal popuplair en betaalbaar.

En ja een slagmoer schroevendaaier vind ik persoonlijk leuk .. gebruik die ook vaak ..vooral voor houtdraadbouten in de muur te draaie en dikkere houtvijzen in hout etc .
Maar je moet er id niet gek mee doen of je koppen breken af . .voor het fijnere werk gebruik ook gewoon accuboor .
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.