sketchup...

gompy58

Actieve deelnemer
15 jan 2013
315
1
Op de site van Fine woodworking kwam ik een bouwtekening tegen die me wel leuk leek. Het betreft echter een tekening voor Sketchup. Hier en daar ben ik die hier al vaker tegen gekomen en heb zojuist eens op die site gekeken.

Uhm... euh, zo'n 500 euro voor een pro versie ? Is er soms ook een gratis versie of werkt iedereen hier met zulke dure software? Ik heb nergens iets zien staan helaas over een gratis versie, ja een trial maar of dat nu zinvol is als je sowieso geen pro gaat kopen weet ik niet.

Hoe doen jullie dat ? of moet ik het dan soms in de richting van de minder legale oplossingen gaan zoeken ??

hoor het graa.
 

Vurenhout

Post veel
12 aug 2012
815
161
Twello
sketchup is ook gratis te verkrijgen. Je krijgt eerst een trial periode en na 30 dagen kun je kiezen uit Pro of niet.
 

gompy58

Actieve deelnemer
15 jan 2013
315
1
Hee, mijn dank heren, de downloads lopen( 32 en 64 bit :) )

Is dat dus de sketchup waar de meesten het over hebben hier ? Wat zijn eigenlijk grofweg de verschillen tussen deze en de pro. oftwel wat mis je als de gratis gebruiker ?
 

svenskapelsin

Actieve deelnemer
14 mrt 2015
524
32
Zweden-Delft
Ja, het heet alleen sindskort Make. Enige dat jij misschien mist is dat je niet op mm kan uitlezen. Als je een lijn opmeet gaat het op centimeters.
 

gompy58

Actieve deelnemer
15 jan 2013
315
1
alleen in cm ? Mwah, als ik dan niet 2,1cm kan zeggen maak ik er wel 210 van :)
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.