Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 17

lintzaag wielen gezocht voor leuk project

Dag mede forum leden.

Komend jaar wil ik een stationaire lintzaag maken om bomen mee te verzagen. Voor degene die onbekend zijn met lintzagen om bomen te zagen. Zo kan het eruit zien.

lintzaag nr 1.jpglintzzag nr 2.jpg

Ik ben al langzaam opzoek naar onderdelen. Het eerste wat nodig is zijn wielen. Weet iemand zware lintzaagwielen te koop. of weet iemand een lintzaag die beschadigd is, oud is, niet meer functioneert maar nog wel een nieuw leven kan beginnen als bogenlintzaag? ik hoor het graag.

lintzaag wiel 2.jpg

wieldiameter minimaal 500mm en max 800mm

Alvast bedankt allemaal

Rik Blaauw

Das snel pieter!

had ik nog niet gezien op mp. in principe een mooi ding.... enige wat me niet zo aan staat zijn de wielen... die zijn niet gegoten maar gefabriceerd met spaken. Ik ga de eigenaar miss wel even contacten.

bedankt

oud hout
    Ingeschreven
    Aug 2015
    Hoi Rik, kwam dit tegen http://www.2dehands.be/bouw/bouwmate...269723018.html vraagt €400 hij is schijnbaar gedemonteerd ik zie maar een wiel?

Groet Pel.
    Hout wirktj.

Dag Pel en Pieter,
    dank voor het zoeken, ik ben erachter dat ik toch iets anders nodig heb. Bijna alle lintzagen om bomen te zagen gebruiken poelies voor v snaren voor de zaagwielen. Dit heeft best veel voordelen, zo zijn de banden hiervan makkelijk te wisselen als ze versleten zijn, en schijnt er minder zaagsel op te blijven hangen

poelie wiel 1.jpg

ik ga nu op zoek naar dit soort wielen. Iemand enig idee waar ik deze zou kunnen vinden?

Groeten,
    Rik

(professionele) wasmachines?
    Groet,
    Pieter

www.houtdraaien.com

oud hout
    Ingeschreven
    Aug 2015
    @Rik, Dit zijn zo te zien gietijzeren wielen, en aan de as een poelie, geen idee waar zo iets te vinden is. Maar is laten maken geen oplossing, een stalen strip van ± 40 x 5 mm rond walsen, spaken er tussen lassen met een poelie? Dit is wat ik gevonden heb de prijs weet ik niet http://dutch.alibaba.com/product-gs/...820981224.html

Groet Pel.
    Hout wirktj.

Typisch gevalletje het wiel opnieuw uitvinden
    Maar eigen gemaakte wielen zullen vast lekkerder rijden dan gekochte
    Leuk project !

Je ziet ook veel zelf bouwers auto of brommer wielen gebruiken met de rubberen band er nog op. Ik heb ergens nog wel wat liggen nu een weekje niet in nl maar zeg maar als je wat zoekt.

Forum Rechten