Bankschroef voor zelf te maken werkbank

whugos

Actieve deelnemer
8 aug 2014
37
0
Hallo allemaal,

Ik wil zelf een werkbank maken, omdat ik er een combinatiewerkbank van wil maken. Dus een werkbank waar je én plaatmateriaal op kunt zagen met een cirkelzaag én werkstukken/hout in kunt klemmen voor het maken van bijv. een zwaluwstaart met de hand. Ik heb de aflevering van HolzWerken met de Hobelbank & Maschinentisch (http://www.youtube.com/watch?v=Cepg2DAkKQE) al gekocht!

Nu heb ik momenteel weinig tijd, dus heb ik bedacht om de werkbank in etappes te maken. Ivm een meubelmakerscursus heb ik wel op korte termijn een bankschroef nodig. Misschien kan ik een bankschroef aan mijn bestaande werktafel monteren.

Dan nu de vraag. Aan de 'HolzWerken' meubelbank zit een Veritas twin screw bankschroef. Op 'gewone' bankschroeven zitten vaak 2 bankschroeven; een aan de voorkant en een aan de 'zijkant'. Als ik goed kijk (en bedenk hoe ik de bankschroef tijdens de cursus gebruik) kun je met de Veritas twin hetzelfde doen als met die andere bankschroeven. Of zie ik nu een belangrijke toepassing van die 'gewone' bankschroeven over het hoofd?

Beetje lang verhaal geworden. Hoop dat jullie begrijpen wat ik bedoel. Hoor graag! Bij voorbaat dank!!

Groet, Hugo
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.