plug It Festool, maar dan anders

jelmer

Oud hout
10 jan 2009
2.621
1.140
Fryslân
Ziet er goed uit ! Mss moet ik maar es zelf een "home made festoolslang" maken met plugit op mijn starmix ... vandaag gevloekt met de kabel en de slang op de ts55 ..Ik heb de rode en grijze slang op starmix vermoed 50mm .

De grijze slang van starmix is 46mm. Ik neem aan dat de rode dat ook is.
 

janfest

Actieve deelnemer
4 nov 2012
56
0
heb tijdens m'n vakantie een poging te doen om zo'n festool afzuigslang in zo'n flex netje te plaatsen. Probleem is dat - door de niet stijfheid van het netje - de slang blijft haperen tijdens het inschuiven van deze in het 'netje'. enige tips hoe ik het best de festool plug-it + slang in het net plaats ?
 

jelmer

Oud hout
10 jan 2009
2.621
1.140
Fryslân
Stukje voor stukje. Niet meteen de hele slang en kabel erin willen duwen. Slang steeds een stukje opschuiven. Ik had het in 5 minuten klaar.

Misschien de kabel met tape aan de slang vastmaken op een paar punten. Dan kan je ze beide tegelijk doen.
 

berrybonzo

Nieuw lid
5 dec 2017
16
0
Super handig!

Ik was laatst ook eens aan het kijken naar een manier en vond van deze slang klemmen, of zou dit minder goed werken als een sleeve?
FESKIT-HOSE-WIRE-TIDY-27MM.jpg
 

jelmer

Oud hout
10 jan 2009
2.621
1.140
Fryslân
Het voordeel van een sleeve ten opzichte van de clips, is dat je bij een sleeve minder achter spul blijft hangen met de slang. Ik heb zulke clips ook gehad, maar vond het niet practisch werken. Vaak ging de kabel los van de clip, of ik bleef ergens achter hangen.
Bij een sleeve, zit de kabel er bij in, dus word het één geheel.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.