plug It Festool, maar dan anders

jelmer

Oud hout
10 jan 2009
2.621
1.140
Fryslân
Ik heb een starmix afzuiger voor mijn elektrische apparaten. Ik heb deze via een lange slang aan mijn machines zitten. Omdat de slang langer is dan de meeste stroomkabels die aan mijn machines zitten, kon ik niet altijd de functie gebruiken dat mijn stofzuiger aangaat als ik de machine gebruik omdat mijn machine in een stopcontact zit ipv de stofzuiger. Nu heeft festool hier een mooi systeem voor met een stroomkabel die door de slang loopt. In je machine pluggen, slang aansluiten, en gaan...
ik heb me hier wat in zitten verdiepen, en wilde ook zoiets. Maar een losse plug van festool kost zo'n 20 euro (uit mijn hoofd) en voor 10 machines word dat prijzig. Ik heb naar alternatieven gezocht en gevonden. Neutrik powercon true1 connectors. http://www.neutrik.us/en-us/industrial/powercon/powercon-true1-cable-connectors/
Ze kosten ong. 6 en 7 euro per stuk voor mannentjes en vrouwtjes. Ze zijn erg makkelijk te koppelen en ontkoppelen. Ook waneer de stroom er nog op staat.
Ik heb nu al aan een aantal machines de koppeling gemaakt, en een losse kabel komt aan mijn stofzuigerslang vast dmv een sleeve.

Ik zal dmv fotos mijn verhaal verduidelijken,

Links het mannetje, rechts het vrouwtje
20151228_125347.jpg

Kabel er toch maar af
20151228_125352.jpg

aansluiten
20151228_130758.jpg

Klaar voor gebruik
20151228_132045.jpg

aan de slang. Nog zonder sleeve, die komt hopelijk morgen.
20151228_133533.jpg

Al een gedeelte van de machines aangepast
20151228_170529.jpg

En een hoop kabels over. Scheelt ook weer ruimte in de systainers.
20151228_194927.jpg

Ik denk dat dit systeem mij goed zal bevallen. Het is iig een stuk makkelijker voor mij om mee te werken.
 
Laatst bewerkt:

trilliwilli

Post veel
11 apr 2015
1.061
8
Leiderdorp
Stekkers kleuren mooi bij je machines:D.

Neutrik stekkers zijn meest gebruikt bij professionele audio, dus kwaliteit zit wel goed.
Deze stekkers kunnen bovendien gekoppeld en ontkoppeld worden met de spanning er op, ook fijn.
Ik zou zo'n modificatie wel doen nadat je garantie voorbij is, want het is een wijziging aan de machine waarbij de garantie vervalt.
 

Mr. Yellow

Actieve deelnemer
17 mrt 2014
43
0
Grappig. Ik heb daar pas m'n stofzuiger mee uitgerust. Word veel gebruikt. Genoeg over te vinden of de Festool Ownersgroup en eerder ook op de Mafell Ownersgroup (maar die is verwijderd omdat ze daar niet achter het modificeren van Mafell machines staan, ofzoiets)

Je zou ook nog kunnen overwegen om i.p.v. de stekkers, inbouwconnectoren te gebruiken. Dat vergt wel extra werkt en dan kan je garantie wel helemaal vergeten ;)
(en moet ook passen natuurlijk)

101je+


Daarna het kapje aangepast en nieuwe wielen :p

1a5WT+


Gedaan omdat er geen fatsoenlijke opbergmethode is. Nou ja, die is er wel, maar ik vond het niets.
Heb er een accessoire bijgekocht zodat je er een (of meerdere) T-Stak koffers van DeWALT op kan klikken. En daar berg ik de slang + snoer en wat adapters in op.
 

jelmer

Oud hout
10 jan 2009
2.621
1.140
Fryslân
Netjes gedaan met de inbouwconnector. Bij mijn stofzuiger vind ik dat niet nodig. Daar gebruik ik de normale stekker. Mijn stofzuiger blijft toch altijd op dezelfde plaats staan.
 

houtenklaas

Post veel
17 jan 2011
1.192
3
Ouderkerk aan den IJssel
@CaPo70 Er komt iemand met een leuke oplossing, en het enige wat je weet op te merken is 'ik weet het niet hoor'.

Ik vind jouw reactie behoorlijk respectloos naar de Topicstarter. Die zoekt iets goed uit en komt met een leuke, maar vooral deugdelijke oplossing.

Dan vraag ik je om je nader te verklaren en dan ben jij 'er klaar mee'. Beetje jammer. De sfeer op het forum is uitstekend. Beetje jammer dat jij dat met dit soort lege en loze opmerkingen moet verzieken. Misschien een volgende keer even (net als ik deed) de informatie over de oplossing opzoeken en dan met een fatsoenlijke inhoudelijke opmerking komen.

Het enige wat ik na 3 berichten van jou weet is dat:
1. Je het niet weet
2. Je het merk een bewezen merk vind (op grond waarvan?)
3. Dat je het merk kent uit de audio wereld.

Als je informatiedichtheid zo blijft ben je ook senior member voor je het weet, ik meen dat je dat al bent na 100 berichten. Nog 64 te gaan voor je.
 

kitt1977

Actieve deelnemer
19 jun 2015
338
0
Harelbeke,Belgie
Ik vind het goed gevonden .. ken het merk neutrik ook goed .. heb al wat XLR's gebruikt voor audio maar ook voor dc voeding .De vraag die ik me ook stel. Ik zou wss nie zomaar al mijn kabels doorknippen . Langs de andere kant zoals de TS het gedaan heeft kan je de originele kabel er nog terug aan doen ook volgens mij . ( handig vooor garantie of als je een toestel van de hand wil doen ) .Vermoed dat de TS ook wel een paar stroomkabels los voorzien heeft van zo een strekker ..tenzij hij die slang altijd mee neemt met die kabel aan :)PS : ben blijkbaar ook senior member lol .. en ik kom hier nog maar enkele maanden ofzo ..btw bij farnel zijn die toch bijna 13-14 euri zonder btw .. benieuwd waar hij ze koopt ..http://be.farnell.com/neutrik/nac3f...categorieën&categoryNameResp=Alle+categorieën
 
Laatst bewerkt:

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.672
2.559
Gaanderen
Laten we ophouden met negatief te zijn. Je mag toch zeggen dat je het niet mooi vind. Ik vind het goed gevonden maar niet mooi. Hoeft ook niet als het maar functioneel is. Mijn eerste gedachte was kan dit het vermogen aan. Ik weet dat festool in het begin problemen hiermee had. 20a is voor mijn genoeg.
ik zou zeggen goed gevonden oplossing die waardevol kan zijn. Bedankt.
 

jelmer

Oud hout
10 jan 2009
2.621
1.140
Fryslân
Ik vind het goed gevonden .. ken het merk neutrik ook goed .. heb al wat XLR's gebruikt voor audio maar ook voor dc voeding .De vraag die ik me ook stel. Ik zou wss nie zomaar al mijn kabels doorknippen . Langs de andere kant zoals de TS het gedaan heeft kan je de originele kabel er nog terug aan doen ook volgens mij . ( handig vooor garantie of als je een toestel van de hand wil doen ) .Vermoed dat de TS ook wel een paar stroomkabels los voorzien heeft van zo een strekker ..tenzij hij die slang altijd mee neemt met die kabel aan :)PS : ben blijkbaar ook senior member lol .. en ik kom hier nog maar enkele maanden ofzo ..


Garantie heb ik niet meer op de machines die ik veranderd heb, maar toch een goed punt inderdaad!

Ik heb ook 2 losse kabels voorzien van een neutrik stekker. Dan kan ik de machine ook zonder stofzuiger gebruiken. En 1 kabel past nu op alle machines ;)
 

Pine

Actieve deelnemer
6 nov 2015
552
8
Blijft de stekker dan niet constant achter je materiaal hangen ?
Mijn collega heeft een oude invakzaag van festool opgestuurd na een kabelbreuk en daar hadden ze ook een losse connector opgezet 20 cm van de machine daarna hoorde ik hem alleen maar over klagen
Hoop dat het voor jouw beter uitpakt
 
  • Leuk
Waarderingen: Boktor026

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.