Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 9 van de 9

Onderwerp: Paraffine-olie

Senior Member
    Ingeschreven
    Dec 2015

Paraffine-olie

Zojuist mijn vliegtuigjes in de paraffine-olie gezet, wat een leuk effect zeg!
    Maakt het direct een stuk professioneler zo een afwerking!
    Zalig! Spoort aan om nog meer en beter speelgoed te maken, en ben nu al niet meer te houden!

Groetjes Jolien
    Bijgevoegde Thumbnails Bijgevoegde Thumbnails 12449678_10207058524095774_1334350897_o.jpg  

Senior Member
    Ingeschreven
    May 2010
    Super! Ga zo door.

Groet,
    Jan

Leuk! Ga er maar mee aan de haal Jolien, wij zullen je niet tegenhouden Topics van speelgoedmakers zijn hier niet zo dik gezaaid dus dat zien we graag!

Succes! Fons

Senior Member
    Ingeschreven
    Dec 2015
    Hoop dat ik hier zomaar dingen kan tonen, ookal is er geen vraagje bij! Want ben nog een groentje op deze website he haha

oud hout
    Ingeschreven
    Aug 2015
    Wij zijn immers ook allemaal als groentje begonnen Jolien.

Groet Pel.
    Hout wirktj.

Senior Member
    Ingeschreven
    Mar 2014
    Nou ik dacht dat ik wel handig was met hout, maar sinds ik op dit forum zit, voel ik mezelf een groentje

Een vliegtuig heb ik ook nog nooit gebouwd. Maar ik heb wel een bureau in de parafine olie gezet!

Senior Member
    Ingeschreven
    Dec 2015
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door lemen Bekijk Berichten
    Nou ik dacht dat ik wel handig was met hout, maar sinds ik op dit forum zit, voel ik mezelf een groentje

Een vliegtuig heb ik ook nog nooit gebouwd. Maar ik heb wel een bureau in de parafine olie gezet!
    Haha dat geloof ik! Ongelofelijke werkstukken staan hier al op!
    Wil wel eens wat van jou zien . Hoeveel lagen had je toen gedaan van de paraffine-olie, weet je dat nog?

Senior Member
    Ingeschreven
    Mar 2014
    Oeps sorry, vergeet helemaal te antwoorden. Ik heb 3 lagen toen gedaan. Voor jou niet interessant want jij doet uitaard alle zijden, maar in het geval van een bureaublad is het belangrijk dat je alle zijden evenveel lagen doet. Dus ook de onderkant. Doe je dat niet dan kan de onderzijde meer vocht aantrekken en gaat je blad krom staan.
    En eens in de zoveel tijd herhalen afhankelijk van gebruik.
    Een foto van mijn bureau zal ik je niet aandoen. Google maar op papierberg

Had misschien beter in Hout, veredeling en bescherming gepast, je kan daar ook eens rondkijken voor leuke ideeën om je werkstukken af te maken. Al eens gekookte lijnolie geprobeerd? Die paraffine-olie ziet er wel tof uit, moet ik ook maar eens kopen

Forum Rechten