Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 2 van de 12 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 112
    Zulke grote freesbits kan en mag je niet uit de hand frezen.
    Veel te gevaarlijk
    Measure twice,
    Cut once,
    Then force it to fit.

oud hout
    Ingeschreven
    Jan 2012
    Kan je de inlegplaat niet tijdelijk vervangen door een plaatje met groter gat?

Maar even naar iemand in de buurt is handiger. Goed initiatief!

Ik heb een originele CMT freestafel staan in Rottum
    Daar passen 12 mm schacht frezen in de inleg plaat bestaat uit delen die er uit kunnen.
    Je bent van harte welkom

groeten,
    Kor
    kies ook voor hout
    Voor advies over fijnstof filtratie en het maken van een fijnstof (zelfbouw) filterunit voor de werkplaats: kiesvoorminderfijnstof.nl
    http://www.kiesvoorhout.nl
    http://www.kiesvoorminderfijnstof.nl

Ook bij mij kun je vandaag of morgen wel terecht.

jaap

Beste forumleden !

Ik ben eerder vanmorgen bij forumlid Jelmer geweest en... het is gelukt !!!
    Met 6 paneeltjes en een klein schuldgevoel (over de achtergelaten berg zaagsel...) inmiddels weer in de werkplaats aangekomen.
    Heb zojuist wat foto's gemaakt van het resultaat, maar omdat batterij leeg is houden jullie die nog van mij tegoed.

@Jelmer: nogmaals oprecht en welgemeend dank-je-wel voor je gastvrijheid ! TOP !!!

Klik op Afbeelding voor grotere versie

Naam:      20151228_123000.jpg
Bekeken:   674
Grootte:   48,5 KB
ID:        40507
    Laatst gewijzigd door Bosquet; 28-12-15 om 12:35. Reden: Foto toegevoegd
    Groeten, Ekko

"In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel..."

Oh, en ook voor alle anderen die hun hulp aangeboden hebben: super bedankt ! Het sterkt mijn enorm goede gevoel bij dit forum !!!
    Groeten, Ekko

"In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel..."

Super geregeld! En dat is nu de kracht van dit forum, altijd wel iemand die een ander op enigerlei wijze helpen kan.

Beste forumleden !*

Ik ben eerder vanmorgen bij forumlid Jelmer geweest en... het is gelukt !!!*
    Met 6 paneeltjes en een klein schuldgevoel (over de achtergelaten berg zaagsel...) inmiddels weer in de werkplaats aangekomen.
    Heb zojuist wat foto's gemaakt van het resultaat, maar omdat batterij leeg is houden jullie die nog van mij tegoed.

@Jelmer: nogmaals oprecht en welgemeend dank-je-wel voor je gastvrijheid ! TOP !!!*
    schuldgevoel is niet nodig hoor, alles is alweer opgeruimd. Het was voor mij ook een extra reden om de werkbank nu toch een keer leeg te halen en op te ruimen.

De deuren zien er goed uit. Ook waar de deuren in moeten komen is top. Mooi project! Mocht je nog wat willen frezen, je bent welkom.

Ik vind het een leuk initiatief! Daarom zou ik graag de tweede willen zijn onder het mom van DTV naar een HH.

Ik zit met het volgende:
    Ik heb een stammetje waarvan ik graag een plak af wil zagen en daarna door de vandiktebank zou willen halen. Het beste leek het mij om dit te doen met een lintzaag. Helaas heb ik geen lintzaag tot beschikking waar de stam onder past. Heeft iemand misschien een lintzaag en/of een vandiktebank die hiervoor gebruikt zou kunnen worden? Nog verdere info over de stam:
    Klik op Afbeelding voor grotere versie

Naam:      SAM_4582.jpg
Bekeken:   625
Grootte:   71,4 KB
ID:        40508
    Lengte:860mm
    Hoogte:170mm
    breedte:110mm
    Zoals op de foto te zien is het vrij apart hout dat behoorlijk zwaar en hard is. De bedoeling is dat er 1 plank overblijft met een maat van ongeveer 170x860x15mm. Dit zijn de afmetingen waarbij de plank ook al geschaafd is. De gezaagde afmeting zal dus wat dikker zijn. Aan de stam zit een hoek van 90graden dus technisch gezien lijkt het me redelijk eenvoudig.

Kan iemand mij hier misschien mee helpen? Ik woon in de buurt van Eindhoven (Best) ik heb een auto tot mijn beschikking dus een stukje rijden is geen enkel probleem. Heeft iemand 1 van de twee apparaten is dat ook prima. Met name de lintzaag is van belang, de vandiktebank scheelt alleen enorm veel schuurwerk Zou prettig als iemand mij zou kunnen helpen. Alvast bedankt!

met vriendelijke groet,

Lars
    Tijd voor een ''wijze'' quote:
    ''Alleen de domme ruimen op, de geniën overzien de chaos...''

Mooi gelukt Ekko, daar waar een forum bedoeld is om meningen te delen gaat dit forum een stap verder en deelt de passie. Prachtig !

@Lars, ik heb een kleine lintzaag maar die heeft wat problemen om het lint op volle spanning te zetten. Ik zou het niet aandurven om je hout hierdoor te halen, dit ook ivm met de te zagen hoogte. Mijn zaag haalt maar 16cm. Wel weet ik dat er een grote lintzaag staat in de algemene werkplaats in Eindhoven. https://ateliereindhoven.nl/ Hier kun je tegen een kleine vergoeding (10€ p.u.) terecht voor bijna alle houtbewerkingen. Lijkt me twee vliegen in één klap want ook daar staat een vlak- vandikte bank. Mail of bel eerst even voor beschikbare tijd, meestal zijn ze in het weekend wel beschikbaar.
    Met vriendelijke groet,

Martijn.

Met de fouten die ik maak, creeër ik

www.facebook.com/willemsontwerp
    http://www.willemsontwerp.nl/

Forum Rechten