Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 12 12311 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 112

Lightbulb DTV naar een HH (Durf Te Vragen naar een Helpende Hand...)

Goedenavond forum-leden.

Ruim 12.000 leden? Niet alleen fantastisch maar minstens zo terecht: er is hier met recht sprake van een gemêleerde groep enthousiastelingen die, onder het motto "domme vragen bestaan niet", zelfs de meest basic vragen met eer en respect zal beantwoorden. Er staat altijd wel iemand klaar met een tip, een goed alternatief of gewoon een berg informatie over willekeurig welke vraag er ook gesteld wordt.

Maar soms loop je als hobbyist (of zelfs als professional...) tegen iets simpels aan waardoor je net even niet verder kan met je project, je ontwerp of.... (???).

Het vorenstaande teruglezende schoot het mij ineens te binnen: zou het niet mooi zijn om een topic in het leven te roepen waarin forum-leden een oproep kunnen plaatsen voor een service-level dat nóg een stapje verder gaat: een helpende hand.

Ik zal per separaat bericht een eerste praktijk-geval plaatsen.

Ben benieuwd naar het vervolg !
    Groeten, Ekko

"In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel..."

Onder het motto "durf te vragen" graag jullie aandacht voor het volgende. Ik ben bezig met een wandkast uit massief hout. In deze wandkast komen 5 paneeldeurtjes. De stijlen en regels daarvan heb ik inmiddels gefreesd, maar... nu wil ik de panelen frezen en wat blijkt... mijn splinternieuwe bossing-frees past net niet in mijn freestafel.

Onderstaand een foto van de desbetreffende frees. Schacht is 12 mm. Tevens hieronder een linkje van deze set (ik heb hem zelf uit Italië laten overkomen, trouwens...)

http://www.toolnation.nl/cmt-complet...sqr=900.510.11

Deze CMT bossingfrees blijkt maar liefst 82 mm (?!!) in doorsnede te meten. Jullie voelen de vraag al wel aankomen... "Wie in Groningen/Friesland/Drenthe heeft een stationaire freestafel waar deze grote frees wél in past waar ik "even" terecht kan om de 5 paneeltjes te frezen ?"

Klik op Afbeelding voor grotere versie

Naam:      IMG-20151214-WA0004.jpg
Bekeken:   2378
Grootte:   23,9 KB
ID:        40497
    .

Naam:      IMG-20151214-WA0006.jpg
Bekeken:   2387
Grootte:   24,2 KB
ID:        40498
    .

Naam:      IMG-20151214-WA0015.jpg
Bekeken:   2389
Grootte:   23,6 KB
ID:        40499
    Laatst gewijzigd door Bosquet; 27-12-15 om 20:29.
    Groeten, Ekko

"In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel..."

kun je niet een plaatje triplex op je freesblad leggen en dan zo je frees hoger instellen want je te frezen plaat ligt dan ook hoger.Op deze manier frees je dan boven je gat van je freestafel. Snap je wat ik bedoel?

Hier in Bussum staat een zelfbouw tafeltje met een triton tra 001 eronder. Is wel een end uit de richting. Ik weet alleen de maximale diameter niet die in de kreg insertplaat past. Ik heb nu even geen tijd om te kijken en op te ruimen. Dat wordt volgend jaar. Nu is het bij mij de drukste tijd van het jaar en komende week zijn werkdagen van 18 uur niet ongewoon. Ja ik verkoop vuurwerk.
    Voor de liefhebbers www.kluck.nl. O ja vuurwerk mag niet worden verzonde.

Ik heb hier ook een zelfbouwtafel, met een zware elu frees eronder met 12mm schacht. Mijn insertplaat kan tot ong.
    90mm.

Ong. 15 van drachten. Tot a.s. zaterdag ben ik thuis, daarna ben ik 6 weken met vakantie.

Ekko, je bent welkom in Akkrum mocht je bij Jelmer niet slagen.

groetnis, Roeland

Of de Woodrat-methode gebruiken, verticaal frezen ipv horizontaal. Met een lange rechte frees (paneel schuin inklemmen), of met een lange tapse frees.

Senior Member
    Ingeschreven
    May 2010
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bosquet Bekijk Berichten
    zou het niet mooi zijn om een topic in het leven te roepen waarin forum-leden een oproep kunnen plaatsen voor een service-level dat nóg een stapje verder gaat: een helpende hand.
    Ik vind het een fantastisch idee en gezien de reacties op de oproep van Ekko is het idee ook haalbaar!

Groet,
    Jan

kun je niet een plaatje triplex op je freesblad leggen en dan zo je frees hoger instellen want je te frezen plaat ligt dan ook hoger.Op deze manier frees je dan boven je gat van je freestafel. Snap je wat ik bedoel?
    Dank voor je reactie. Ik snap zeker wat je bedoelt. Helaas lukt dit niet. Als ik de frees van boven in de freesmachine zet heb ik een ruimte meer om hem vast te klemmen.

Hier in Bussum staat een zelfbouw tafeltje met een triton tra 001 eronder. Is wel een end uit de richting. Ik weet alleen de maximale diameter niet die in de kreg insertplaat past. Ik heb nu even geen tijd om te kijken en op te ruimen. Dat wordt volgend jaar.
    Bedankt Wim ! Ik zoek het wat dichter bij huis én heb het toch wat sneller nodig.

Of de Woodrat-methode gebruiken, verticaal frezen ipv horizontaal. Met een lange rechte frees (paneel schuin inklemmen), of met een lange tapse frees.
    Ik wil graag de gekochte frees gebruiken, dus dit is voor mijn geen optie. Daarnaast heb ik geen tijd om andere constructies te maken. Ik heb daar wel aan gedacht trouwens, want in mijn MFTC-XL wil ik nog altijd ook een freestafel bouwen. Als deze klus straks klaar is (deadline...), dan ga ik daar zeker mee beginnen...

@Jelmer en @Roeland: ik stuur jullie een PB !
    Groeten, Ekko

En het is geen optie om de frees met langsgeleider te gebruiken?

Forum Rechten