DTV naar een HH (Durf Te Vragen naar een Helpende Hand...)

stekkestim

Actieve deelnemer
1 nov 2015
214
2
Waanrode
www.cnc-creations.be
Is er iemand in het hageland-hasselt-tessenderlo die in het bezit is van een draagbare kantenlijmer welke ik een paar dagen zou mogen gebruiken? Bedoeling is om 2mm ABS randen te lijmen. (kan tegen vergoeding)
 

woody

Actieve deelnemer
10 dec 2008
243
1
Oss
Is er iemand die in staat is een paar geleide bussen te draaien voor een boormal?

Ik heb pas een Triton pockethole boormal gekocht echter zit er tussen de huidige geleide bus en de boor zit behoorlijk wat speling. Triton erkent het probleem maar zegt het voor de huidige generatie niet is op te kunnen lossen. De reden dat ik dit systeem wil behouden is dat de rest van de mal zeer degelijk is opgebouwd uit metaal in tegenstelling tot de plastic versie van de blauwe concurrent.

De bus hoeft niet heel gek veel voor te stellen, ik zou al blij zijn met een bout waarin een zuiver gat geboord is in het midden.

Met vriendelijke groet,
woody
 
Laatst bewerkt:

woody

Actieve deelnemer
10 dec 2008
243
1
Oss
Hallo chevy66

Het gaat om de zwarte boorgeleiders:
boorgeleider.jpg
Deze zitten middels schroefdraad in de body geschroeft (vandaar de gedachte, een bout met een gat er in).

De boor zelf heeft een opgegeven diameter van 9.5 mm van de huidige bus zelf zou ik zo niet weten welke maat deze heeft

Met vriendelijke groet,
woody
 

rmenkveld

Post veel
7 mrt 2015
1.691
99
Utrecht
Zo, na bijna een jaar toch maar even afstoffen :)

Is er iemand in de omgeving van Utrecht die mij enorm tijd wil besparen door mijn werkblad (constructie vuren) even over de vlakbank/door de vandiktebank te trekken?
Afmetingen blad: ±270x58x7cm

edit: uiteraard tegen vergoeding, goed flesje wijn of desgewenst cash
 
Laatst bewerkt:

rmenkveld

Post veel
7 mrt 2015
1.691
99
Utrecht
Ja hoor, geen probleem. Ik heb mijn werkplaats in Utrecht en ben daar elke dinsdag en vrijdag. Stuur maar een pm wanneer het je schikt.
't Wolt, super bedankt voor het aanbod! Ik kom later vandaag per PB bij je terug, even kijken hoe of wat met eenvoudig vervoer (grote bus).
 

SjoerdvR

Actieve deelnemer
6 jun 2016
541
319
Ik mag hier ook een gokje wagen.. Ik heb een drieklauw voor mijn draaibankje gekocht, echter hier zit nog wat maatvershcil in..

Ik zoek een bus met buitendraad M36x4 en binnendraad M18x2,5. Mocht iemand (metaaldraaier) hier iets mee kunnen, graag...
Lengte zo'n 50mm.

een 3D bestand / CAD tekening kan ik wel aanleveren..
 

de Haan

Oud hout
17 aug 2009
3.411
679
Emst
Is er iemand die een tandwiel kan maken?

zo hoort hij te zijn

IMGP3878.jpg

Zo is hij

IMGP3879.jpg

IMGP3880.jpg

Ik heb er 2 die de tandjes kwijt zijn.
 

Aheijdendael

Actieve deelnemer
25 apr 2020
60
9
Voor een werkbank heb ik 25 balkjes te schaven. Ben er met handwerk aan begonnen, maar met ongeveer 'n uur per balkje duurt dat allemaal wel heel erg lang.
Is er iemand in de buurt van Den Bosch met 'n vandiktebank die ik hiervoor zou kunnen inzetten??

Mogelijk 'issue'. Er zit houtworm in 'n paar van de balkjes. Die balkjes kan ik er natuurlijk uit laten, maar ik heb de perfacs al aangeschaft om ze te behandelen. Leek me niet handig om dat te doen voor het schaafwerk.
 

Willems Ontwerp

Post veel
20 jul 2011
1.421
92
45
Veldhoven
www.willemsontwerp.nl
In mijn tuin staat een grote Amberboom die ik eruit wil hebben en omdat ik niet beschik over een kettingzaag, beschermende kleding en klimtuig wil ik vragen of iemand mij kan helpen.
De boom staat in Veldhoven en is (geschat) 15 meter hoog. Vergoeding is mogelijk maar je mag van mij ook het hout hebben.
 

Aheijdendael

Actieve deelnemer
25 apr 2020
60
9
In mijn tuin staat een grote Amberboom die ik eruit wil hebben en omdat ik niet beschik over een kettingzaag, beschermende kleding en klimtuig wil ik vragen of iemand mij kan helpen.
De boom staat in Veldhoven en is (geschat) 15 meter hoog. Vergoeding is mogelijk maar je mag van mij ook het hout hebben.
Interessant. Heb je een foto?
 

Jan van den Broek

Post veel
28 nov 2017
1.370
830
69
Veldhoven
Hoi, ik was al een keer bij je over de vloer geweest voor eventueel leidingwerk solderen, weet je nog?
Ik heb twee kettingzagen. En een houtkloofmachine. Dat mag je, als lid van deze club en als dorpsgenoot, van me lenen. Maar ik heb pas nog een boom gerooid, voorlopig heb ik weer genoeg hout. dus je mag jezelf helemaal uitleven. Het enige waar je zelf voor moet zorgen is brandstof en kettingolie. Verkrijgbaar bij de Boerenbond op de Eindhovensebaan, een paar honderd meter van mij vandaan. beloning? Wat je over hebt van die flessen ;-)
 
  • Leuk
Waarderingen: The Boktor

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.