DTV naar een HH (Durf Te Vragen naar een Helpende Hand...)

korte

Actieve deelnemer
2 sep 2015
295
0
Niemand in de buurt van Breda-Tilburg-Waalwijk-den Bosch-Eindhoven die beschikt over een ruime lintzaag om mij te helpen een stuk karton strak te krijgen?

Zoals gezegd, het betreft enkele lagen (gelamineerd) karton wat rondom even strak gemaakt dient te worden.... Ik verwacht niet langer dan 15-20 minuten van uw tijd te zullen verpesten :) en ik wil er zelfs een kleine, symbolische vergoeding voor geven zoals een paar flesjes bier of een lekker flesje wijn.
 

Chenak

Actieve deelnemer
20 mei 2015
326
9
Beesel
Niemand in de buurt van Breda-Tilburg-Waalwijk-den Bosch-Eindhoven die beschikt over een ruime lintzaag om mij te helpen een stuk karton strak te krijgen?

Zoals gezegd, het betreft enkele lagen (gelamineerd) karton wat rondom even strak gemaakt dient te worden.... Ik verwacht niet langer dan 15-20 minuten van uw tijd te zullen verpesten :) en ik wil er zelfs een kleine, symbolische vergoeding voor geven zoals een paar flesjes bier of een lekker flesje wijn.

Beste Tjeerd,
Je mag best bij mij langskomen om te zagen, ik heb een Hammer N3800 met een 10mm zaag van de bekende leverancier ui Engeland.
Alleen, ik woon in Beesel en dat is nog een 45 minuten te oosten van Eindhoven...
Wel geen Groningen, maar ook niet om de hoek.

Wat versta je trouwens onder een ruime lintzaag?
Groet,
Hans
 
Laatst bewerkt:

korte

Actieve deelnemer
2 sep 2015
295
0
Dag Hans,

Bedankt voor het aanbod!

Het gaat een kastje worden (116x80cm) in het silhouet van een olifant, opgebouwd uit lagen karton. De diepte zal ongeveer 30cm bedragen, dat zal qua hoogte niet door de lintzaag gaan neem ik aan? Ik zou het ook kunnen verdelen in een aantal lagen zodat het er wel doorheen past en dan later verlijmen tot 1 geheel.

Gezien ik er toch al snel 3-4 uur aan kwijt zal zijn met het op en neer rijden en zagen wacht ik nog even af of er mensen zijn die dichterbij hun hulp kunnen en willen aanbieden, zo niet, dan neem ik nog contact met u op. Nogmaals bedankt voor het aanbod.

Groeten,
Tjeerd
 

Paul Schermer

Actieve deelnemer
21 feb 2016
55
0
Heerhugowaard
Goede avond,

Ik weet niet zeker of ik hier goed zit, maar he, DTV!
het is wellicht ook een beetje gedurfde vraag, als junior lid, maar het proberen waard.

Daar ik binnenkort een eikenhouten tafel in elkaar wil zetten, gemaakt van een aantal flinke planken, ben ik opzoek naar een aantal lijmklemmen van zo'n 100 cm. die dingen zijn me te duur om voor 1x te kopen, zeker gezien ik er voor 240cm lange planken er best een aantal nodig zal hebben.

Is er iemand in de omgeving van Heerhugowaard die een aantal lange klemmen heeft liggen die ik een week of twee mag lenen? uiteraard in ruil voor veel dank, foto's en optioneel een kratje pils of taart?
 

SamPonette

Post veel
5 nov 2010
2.135
4
Antwerpen
www.samponette.be
Goede avond,

Ik weet niet zeker of ik hier goed zit, maar he, DTV!
het is wellicht ook een beetje gedurfde vraag, als junior lid, maar het proberen waard.

Daar ik binnenkort een eikenhouten tafel in elkaar wil zetten, gemaakt van een aantal flinke planken, ben ik opzoek naar een aantal lijmklemmen van zo'n 100 cm. die dingen zijn me te duur om voor 1x te kopen, zeker gezien ik er voor 240cm lange planken er best een aantal nodig zal hebben.

Is er iemand in de omgeving van Heerhugowaard die een aantal lange klemmen heeft liggen die ik een week of twee mag lenen? uiteraard in ruil voor veel dank, foto's en optioneel een kratje pils of taart?

werk anders met wiggen? die kan je zelf maken en klemmen ook goed.
 

gg-enrique

Actieve deelnemer
15 nov 2013
102
0
Klarenbeek
Onder het mom van "Durf het te vragen" heb ik het volgende verzoek:

Ik ga binnenkort mijn schuur vervangen. De huidige staat al 30 jaar en heeft de geest gegeven. Ik wil graag een kapschuur, met een frame van eiken 20x20 en wanden van douglas Zweeds rabat. Verder een open veranda en een mooi pannendakje.

Nou ben ik zelf best handig en heb ik goede machines en gereedschap tot mijn beschikking, maar waar het mij ontbreekt is kennis! ik wil graag ouderwets pen en gat verbindingen aan de korbelen etc. en heb ook niet de juiste constructie methode in mijn hoofd. Ik wil hem wel erg graag zelf bouwen, dus geen bouwpakket o.i.d. want ik vindt dat vakmanschap erg mooi.

Mijn vraag concreet, zou er iemand bereidt zijn zijn kennis en vakmanschap te delen en bijvoorbeeld een dagje mee willen helpen tijdens de bouw van de schuur? Het gaat echt om de techniek en volgorde. Het zware werk doe ik met een paar vrienden. Uiteraard kan men rekenen op een heerlijke (wild) BBQ aangevuld met een lekker biertje/wijntje!

kapschuur_2-1120x400.jpg
 

gg-enrique

Actieve deelnemer
15 nov 2013
102
0
Klarenbeek
Is zeker een behoorlijk project. Maar wel mooi! toch jammer dat er geen reacties op komen. Had best gehoopt dat er meer mensen net zo enthousiast als ik :)
 

SamPonette

Post veel
5 nov 2010
2.135
4
Antwerpen
www.samponette.be
Heb je al op het forum gekeken? Er zijn best een aantal topics over dergelijke constructies. Meestal is het trouwens makkelijker om hulp te vinden, als je een apart topic maakt over je plannen. Wees niet bang om alvast wat schetsen te maken.
 
P

Pel

Guest
Is zeker een behoorlijk project. Maar wel mooi! toch jammer dat er geen reacties op komen. Had best gehoopt dat er meer mensen net zo enthousiast als ik :)

Er moet toch een bouwkundige te vinden zijn die je daar mee helpt, is er niemand in je kennissenkring die een oude timmerman kent? Ik denk dat die echt niet te beroerd is om jou af en toe advies te geven, in het begin zal dat wat vaker zijn, maar al gelang het werk vordert dan zie je vanzelf hoe het moet.

Groet Pel.
 

gg-enrique

Actieve deelnemer
15 nov 2013
102
0
Klarenbeek
in het begin zal dat wat vaker zijn, maar al gelang het werk vordert dan zie je vanzelf hoe het moet.

Groet Pel.

Daar gaat het mij ook precies om. Ik ben redelijk handig gelukkig, maar de kennis ontbreekt. Op het forum heb ik mij al volledig ingelezen plus wat mijn grote vriend Google te bieden heeft. Maar niets beter dan de praktijkervaring van een timmerman! En niet te vergeten wellicht ook leuk voor zo iemand om zijn kennis te delen en bezig te zijn met zo een project..

Ik zoek gestaag verder, kansen komen vanzelf..

Groet,

Gijs
 

jpandriesse

Oud hout
17 nov 2009
3.113
365
Het land van Maas en Waal
Komende zaterdag (einde ochtend/begin middag) wil in in Rijssen (OV) gaan kijken bij een combinatiemachine (https://link.marktplaats.nl/m1224125565). Aangezien ik nog nooit zo'n machine heb aangeschaft vroeg ik me af of er iemand die daar in de buurt woont (en met verstand van dit soort spul) met me mee zou willen gaan om te beoordelen of het iets is.


p.s., ik kan sowieso via google niks vinden over deze machine, zijn hier ervaringsdeskundigen?
 
P

Pel

Guest
Joris, Hitachi als graafmachine en boormachines is me wel bekend maar als combinatie houtbewerking nooit van gehoord, de tekst bij de advertentie is m.i. wat summier. Ik zou kijken of hij een motor heeft of meerdere, met een motor dan kun je niets meer als die uitvalt, kijk of de assen recht zijn o.a.de zaagas, geen slinger in de zaag. Ook de messen en de as van de vlak vandiktebank, als daar diepe krassen in zitten dan heeft de machine meestal al veel mee gemaakt. Verder kijken of hij er op het oog redelijk uit ziet, en probeer of ze de machine kunnen laten draaien dat je geen rare geluiden hoort, verder zou ik het ook niet weten, succes.

Groet Pel.
 

Blom3dd

Actieve deelnemer
31 okt 2013
666
1
Stad Groningen
Hey Joris het lijkt mij een erg leuk apparaat. Volgens mij is er ooit zoeen aangeboden op het marktplein . Nadat je het lijstje van Pel hebt nagelopen kun je ook nog kijken of alle onderdelen compleet zijn. Geen idee of er nog onderdelen zijn te vinden.
Mijn gevoel is dat Japanse stationaire apparaten uit de jaren 70 best van goede kwaliteit zouden kunnen zijn.
 

Athanor

Moderator
6 dec 2015
2.778
933
Leeuwarden
Ik heb een soortgelijke machine indertijd hiet getipt nadat mijn goede vriend Hans hem op marktplaats had gezet. Je hebt toen nog contact met hem gehad, maar hij was al verkocht.... Hans heeft hem veel gebruikt voor de verbouwing van hun boerderij en er veel kozijnen mee gemaakt. En naar tevredenheid mee gewerkt. Op mijn advies is hij daarna overgestapt op festool toen hij kleiner ging wonen, maar jammer genoeg vorig jaar plotseling overleden en heeft er dus niet lang plezier van gehad:(

Fons
 

jpandriesse

Oud hout
17 nov 2009
3.113
365
Het land van Maas en Waal
@Pel,Hitachi heeft nu nog een vrij brede range aan elektrisch handgereedschap en levert ook wel enkele, wat kleinere, 'stationaire' machines. Staat niet direct bekend om uiterste verfijndheid, maar het is wel goed spul. Ik heb dan ook ongeveer gelijke verwachtingen van deze combimachine, maar had graag wat gebruikerservaringen gevonden.
Dank voor je tips iig, ik zal het lijstje uitdraaien :)

@Blom, Dat was volgens mij niet een zelfde, lijkt op de foto's een slagje kleiner. Ik ben ook wel benieuwd of er nog onderdelen te vinden zijn, daar moet ik nog op googlen. Wat betreft de kwaliteit, ik verwacht idd wel dat dat redelijk snor zit, mits voorgaande eigenaren er met enig beleid mee om gegaan zijn.

@ Fons, ik had die advertentie ook al teruggevonden, maar op de foto te beoordelen betrof dat een ander/iets kleiner type. Het sprak mij iig wel aan om terug te lezen dat hij met dat type veel plezier heeft gehad. Spijtig om te lezen dat hij overleden is.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.