Gobert meldt zich

Gobert

Actieve deelnemer
12 feb 2015
170
0
Omgeving Arnhem
Hallo,

ik ben Gobert. Ik snuffel al een tijdje rond op het forum. Maar nu wordt het tijd om wat actiever te worden.
Ik zie me zelf als een amateur houtbewerker die graag met zijn handen bezig is ter ontspanning. Niet alleen maar houtbewerking, maar ook verbouwingswerkzaamheden. Ik ben amateur, dus veel tempo zit er meestal niet in. Soit, als je maar lol hebt.
Het komt echter voor dat ik na een noeste arbeid het werkstuk linea recta de container in mik. Dan is het niet naar mijn zin. In die zin ben ik wel een perfectionist en denk ik hier veel handige tips op te kunnen halen.

Ik werk wel graag met goed gereedschap. Hoeft niet nieuw te zijn, als het maar goed is en ik er zuiver mee kan werken.
Zo heb ik een oude Kity bandzaag staan waar ik zelf een afzuiging aan gemaakt heb. Daarnaast werk ik graag met spulletjes van Festool en Fein.

Afgezien van een afkortzaag en een oude kolomboormachine (met slechte lagers) heb ik helaas niet de ruimte voor stationaire machines.
 
P

Pel

Guest
Welkom op het forum Gobert, met perfectionistisch werken is niets mis mee, maar om het na een kleine onregelmatigheid in de container te mikken is m.i. weer het ander uiterste.

Groet Pel.
 

Gobert

Actieve deelnemer
12 feb 2015
170
0
Omgeving Arnhem
Dan is het gewoon niet mooi. Hout wil bij mij nog wel eens lomp ogen aangezien ik de neiging heb om over-gedimensioneerd te werken. Terwijl ik juist van een minimalistische stijl hou.

Maar er is niets zo erg als bijvoorbeeld een niet-haakse afkortzaag. 1 graad afwijking begint met een mm maar eindigt met een cm.
 

willem1958

Post veel
28 jul 2015
2.092
3
wormerveer
Welkom op het forum.
Als je perfectionistisch bent (en er zijn meerdere hier op het forum:p) is het toch een kwestie van precies afstellen en soms een zekere kwaliteit van gereedschap.
Dwz dat niet alles duur en eerste klas moet zijn maar soms maak je voor hetzelfde geld (of iets meer) een betere keuze.
Wat dat betreft kan je genoeg hier op het forum en op internet vinden.
Je hebt ook in Nederland hier en daar stadswerkplaatsen, dan kan je voor een klein bedrag professionele apparatuur gebruiken. vragen stellen en cursussen volgen.
Want bedrevenheid en ervaring bepaalt uiteindelijk voor een belangrijk deel het eindprodukt.
 
Laatst bewerkt:

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.