afwerken wenge, padouk, zebrano

LeoS

Nieuw lid
17 sep 2015
5
0
Goedemorgen,
Voor mijn trouwen ben ik een muziekdoosje/ringendoosje aan het maken, waarvan de zijkanten van Wenge zijn, de voor en achterkant van Padouk, en het deksel van zebrano. hebben jullie tips over de afwerking, eigenlijk wil ik geen vernis of zo gebruiken, maar denk ik meer aan olie of wax.
In een ander topic "afwerking Wenge" zag ik dat wenge een spiegelglad effect (dat spiegeleffect zoek ik voor het hele doosje) krijgt door het heel fijn te schuren, dus misschien is een combinatie ook wel mooi ( de zijkanten schuren en de rest in een wax soort?) omdat ik nog nooit met wax gewerkt heb, zou het ook fijn zijn als ik ook het merk/type krijg dat ik het best kan gebruiken. Hartelijk dank voor het lezen en de antwoorden.
Leo.
 

henkverhaar

Oud hout
20 jan 2011
4.838
891
Nijswiller
www.buroverhaar.nl
Wenge krijg je met alleen schuren niet glad - het heeft grove open poriën. Om het echt glad te krijgen moet je een sealer gebruiken. Mijn favoriete sealer (op de draaibank) is schuren met toevoeging van CA lijm - dan maak je tijdens het schuren een lijm/schuurstof-slurrie aan die automagisch de poriën vult. Maar een mengsel van celluloselak en schuurstof werkt ook prima, alleen niet 'instant'...
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.