Gude GTKS 1800 PRO zaagtafel met motorprobleem

lemen

Post veel
23 mrt 2014
1.072
8
midden tussen de noorse sparren
Als je niets toevoegd, wordt het ook niet duidelijker.

Voor de duidelijkheid, we hebben een lid die HEEFT een machine van dit merk, en heeft een (garantie)probleem.
Het gaat niet om de keuze een machine te kopen van dit merk.
Ik vind het wat lullig om olie op het vuur te gooien bij iemand die in de zenuwen zit omdat zijn machine kapot is en hoopt dat dat weer goed komt.
 

Rizz

Post veel
15 apr 2014
2.112
517
Moordrecht
Als ik het zo 's bekijk, is de as idd direct aangedreven. Vervelend man, ik hoop dat het snel opgelost is!


fsl75205-01_01.jpg
 

rjmulder

Post veel
6 nov 2014
948
32
Twente
www.rjmaakt.nl
Een vriend van mij heeft van dit merk een zaagtafel/afkortzaag (zo'n klap ding) hier was een as in gebroken en de machine is toen onder garantie in zijn gehaal vervangen.
En met feestdagen kunnen die dingen wat langer duren.
succes in ieder geval.
 

rinus

Actieve deelnemer
13 nov 2011
749
152
Heerde
marinusvannorel.nl
Je hebt gelijk. Ik zal mijn reactie verwijderen,

Als je niets toevoegd, wordt het ook niet duidelijker.

Voor de duidelijkheid, we hebben een lid die HEEFT een machine van dit merk, en heeft een (garantie)probleem.
Het gaat niet om de keuze een machine te kopen van dit merk.
Ik vind het wat lullig om olie op het vuur te gooien bij iemand die in de zenuwen zit omdat zijn machine kapot is en hoopt dat dat weer goed komt.
 

David80

Actieve deelnemer
25 nov 2009
461
1
Ik vind het lulliger als iemand straks stukken beitel of een zaagblad in z'n hoofd heeft. Want dat is hoe gevaarlijk deze troep is. Weg van blijven van dit merk, ik blijf het zeggen.
 

willem1958

Post veel
28 jul 2015
2.092
3
wormerveer
Ik vind het lulliger als iemand straks stukken beitel of een zaagblad in z'n hoofd heeft. Want dat is hoe gevaarlijk deze troep is. Weg van blijven van dit merk, ik blijf het zeggen.

Ik vind wel dat lemen gelijk heeft en dat ieder lid die een vraag heeft het beste geholpen is met een antwoord op die vraag, alleen negatieve kritiek op een merk is zo iemand niet mee geholpen hoe goed je het ook bedoelt op dat moment.
Sterker nog; zo iemand gaat zich misschien nog meer zorgen maken?
Daarnaast als je zelf slechte ervaringen hebt met een merk is het altijd goed om dit op het forum te melden maar maak er dan een aparte post van zodat later een ieder die een bepaald merk overweegt op dit forum gebruikerservaringen kan lezen.
 

Spaander

Post veel
26 jul 2011
1.948
88
West-Friesland
@Charles55,
Heb je nog iets gehoord op je vragen met het probleem?
Persoonlijk ga ik ervan uit dat alles goed opgelost wordt.
Hou ons op de hoogte, succes.
Mvg,:).
 

David80

Actieve deelnemer
25 nov 2009
461
1
Ik heb persoonlijk dezelfde ellende als gebruiker meegemaakt met een machine van dit merk. Als je zin hebt kan je mijn verhaal in dit draadje doorlezen:

http://www.woodworking.nl/showthread.php?2198-Vlakbank-uit-elkaar-geklapt

Maar je gaat je er inderdaad nog meer zorgen door maken. En dat lijkt me noodzakelijk bij dit merk. Ik had blind kunnen zijn of erger, dus als ik de naam Güde langs zie komen in dit forum dan vind ik het mijn taak om gebruikers te waarschuwen. Misschien overbodig, maarja.
 
P

Pel

Guest
@David80. Verhaal gelezen, de haren rezen mij te bergen zoals ze dat zeggen maar het was ook zo, tjonge tjonge, dan ben je wel genezen van even een goedkoop vlakbankje. Maar helaas heeft Charles55 daar nu niks meer aan, ik hoop voor hem dat het opgelost wordt en zou de machine toch voor de zekerheid eens goed nakijken, alhoewel verborgen gebreken zie je immers niet.

Groet Pel.
 

lemen

Post veel
23 mrt 2014
1.072
8
midden tussen de noorse sparren
Ik heb het verhaal ook gelezen. En dit gun je niemand.
Toch heb ik wel wat vraagtekens bij dat verhaal.
Een soort van pakking om een lagerschaal op maat te krijgen klinkt niet erg betrouwbaar.
De orginele lagers zaten ook onder die bokken, dus zou mijn vraag zijn: klopt de maat wel van de a-merklagers die ik besteld heb?
En dan de beitel losgekomen. Helaas was die in dit geval niet vast gezet door een chinees.

Voor de duidelijkheid, ik val je niet aan, maar ik heb het helaas al te vaak gezien dat mensen een goedkoop stuk gereedschap kopen en dan balken erdoor jagen die welliswaar onder de maximale toelaatbare maat zitten, maar wel erg veel vragen van een dergelijk aparaat. En zelfs modificaties uitvoeren voor nèt even meer te kunnen.
Jij heb geen modificaties uitgevoerd om meer te kunnen, maar om hem werkbaar te maken. Maar het blijven modificaties.
De machine deugde vanaf het begin niet, ikzelf had 'm terug winkel gebracht/gestuurd.
Op dat moment heb je nog een goede dekking van de wet. Heeft niets met garantie te maken maar dat een product moet doen waar ie voor verkocht is.

Blijft een lullig verhaal en ik ben blij dat je zelf niks hebt opgelopen!
 

Charles55

Actieve deelnemer
11 aug 2015
62
0
Vandaag bericht gehad van het servicebedrijf in NL. Ze komen de zaag ophalen om te repareren. Ik moet de machine verpakken op een wegwerppallet en aangeven wanneer ik de machine wil laten ophalen. Er moet daar wel iemands de hele dag voor thuis blijven omdat ze niet kunnen aangeven op welk tijdstip ze komen. Wordt vervolgd.
 

Charles55

Actieve deelnemer
11 aug 2015
62
0
Vandaag vanwege uitblijven van nieuws maar zelf eens aan de bel getrokken bij het servicebedrijf. Net een mail ontvangen dat er teveel onderdelen kapot zijn en dat ze de machine niet rendabel kunnen repareren. Güde zal een credit nota sturen aan Elektroplus. Vervolgens zal volgens hen restitutie van het aankoopbedrag plaatsvinden of zal er een nieuwe machine worden verstuurd.
ik kon het beste ook nog eens contact opnemen met Elektroplus. Dat heb ik inmiddels per mail gedaan. Wordt vervolgd.
 

lemen

Post veel
23 mrt 2014
1.072
8
midden tussen de noorse sparren
Vervelend dat 't allemaal zo lang duurt, maar ik heb de indruk dat dat overal is. Of je krijgt geen antwoord, of je moet 6 herinneringen sturen.
Weet je al wat je zelf liever hebt? Een andere machine of je geld terug?
Als je geld terug wilt, zou je dat misschien al een beetje kunnen aangeven.

Wel goed te horen dat e.e..a opgelost gaat worden!
 

Charles55

Actieve deelnemer
11 aug 2015
62
0
Heb inderdaad aangegeven dat de voorkeur uitgaat naar restitutie van het aankoopbedrag.
Wanneer het toch een nieuwe machine betreft, dan gaat ie nieuw in de verpakking op Marktplaats.
Ik ben me aan het oriënteren op een Dewalt, Bosch blauw of Makita.
 

Charles55

Actieve deelnemer
11 aug 2015
62
0
Ik heb vandaag het aankoopbedrag van de Güde weer op de rekening teruggestort gekregen.
Ondertussen heb ik de Bosch GTS 10XTC, Makita 2704TX, Dewalt DW745RS en de Dewalt DWE7491 vergeleken.
De keus is op de Dewalt DWE7491 gevallen en staat inmiddels al bij mij binnen.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.