Lamello Minispot (miskoop?..)

Petrolhead

Post veel
4 mrt 2015
1.737
399
Ik ben gaandeweg als beginnend houtbewerker wat tools en machines aan het 'verzamelen', en kon een lamellenfrees overnemen via een 2dehands verkoopsite..



Machine lijkt volledig te zijn, inclusief koffer, reservefrezen en in zeer goede staat allemaal. Zo gezegd, zo gedaan..





...tot ik na de aankoop leerde dat een Minispot niet betekent dat er enkel kleinere lamellen mee gefreesd kunnen worden :rolleyes:

Kan ik hier, mits een andere frees en voet, ook gewoon mee werken zoals een 'normale' lamellenfrees? Of ga ik hier iemand anders blij mee moeten maken en op zoek gaan naar een andere machine?
 

houtenklaas

Post veel
17 jan 2011
1.192
3
Ouderkerk aan den IJssel
Als ik even google lijkt het niet een verbindingsmachine, maar een reparatiemachine. Bedoeld om defecten in hout uit te frezen en daarna met een vulstukje op te vullen. Die vulstukje zijn in tientallen houtsoorten leverbaar. De machine is nieuw nogal duur, zo rond de 1000 euro. Geen idee wat je betaald hebt en hoe oud je machine is, maar misschien kan je hem dan nog zonder verlies doorverkopen.
 

coko

Post veel
6 apr 2008
1.138
3
Nederweert
Petrolhead, ik kende deze lamello machine nog niet.
Maar als tip zou ik zeggen koop pas iets als je het nodig hebt.
Of je moet geld teveel hebben en gewoon zin hebben om iets te kopen, is ook niets mis mee natuurlijk;)
 

Petrolhead

Post veel
4 mrt 2015
1.737
399
Inderdaad Houtenklaas, daar kwam ik dus helaas te laat achter... Normaal spendeer ik een aantal uren online vooraleer ik iets koop, maar omdat het over een machine van Lamello zelf ging en de staat (en de prijs) gewoon heel erg goed was ging ik er nu te licht over heen.

@coko: Geld teveel, daar kan ik helaas niet over meespreken :) Er is een nieuw badkamermeubel in de maak, en ik wou hiervoor lamellen gaan gebruiken. Denk dat ik ze voorlopig gewoon laat frezen door de houthandel.
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.059
2.585
Als je er een standaard recht lamello freesblad op zet kan je sleuven voor gewone lamellos maken. De minispot kan alleen niet onder een hoek.
 

willem1958

Post veel
28 jul 2015
2.092
3
wormerveer
Is er op de onderdelenlijst misschien een verstelbare voet te koop?
Als die erop past kan je alsnog onder een hoek werken.
Of laat iets maken bij een metaalbedrijfje.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.