(grenen?) balken vals pladond

stipe

Actieve deelnemer
13 jun 2012
38
0
beste forumleden,

ik ben bezig met de renovatie van onze woning, ik wil graag terug een klassieke look aanmeten en ik ben begonnen met het decaperen van de houten balken die ons vals plafond (gyproc-platen) boven houdt, ik had deze graag een antieke uitstraling gegeven, mijn ouders, die het plafond toendertijd plaatsten hebben het hout aangebrand met een brander om een verouderde uitstraling te geven, daarna hebben ze het hout heel erg verdonkerd, en ooit is er ook een lak overgeplaatst die ik nu aan het verwijderen ben, ik welk mate dien ik de aangebrande plekken weg te schuren, of laat ik deze beter een beetje aanwezig alvorens af te werken? En met welke producten ga ik best te werk om ze mooi af te werken?

balkgeschuurd1.jpgbalkgeschuurd2.jpgnaamloos.jpgwoodbeams1.jpg

De eerste 2 fotos zijn de balken van mijn plafond, de 2 laatste zijn de look die ik tracht te bekomen, ik vind de blinkende schijn op de balk, die op de schragen ligt wel zeer mooi...

Alvast bedankt!
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.