Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 14

Onderwerp: Even voorstellen :)

Even voorstellen :)

Hallo allemaal!

Ik ben Audrey, 29, woon in Zuid-Limburg en houd me sinds kort bezig met pyrografie. Buiten de pyrografie heb ik nog wat leuke hout projectjes op de planning staan (bar, vide, meubels) maar die maak ik samen met mijn vriend (hij is timmerman).
    Voor pyrografie heb ik zo'n goedkope stift gekocht waarbij de temperatuur niet regelbaar is. Ik heb me hier aangemeld omdat ik graag wat meer over deze techniek wil leren, voornamelijk hoe je de verschillende hulpstukken gebruikt. Mijn eerste werk heb ik namelijk maar met 1 hulpstuk gemaakt:

12366439_10205541147508712_3136247374991618878_n.jpg

Ik denk dat het nu al tijd is om te gaan sparen voor een duurdere regelbare stift als dit het resultaat is van een goedkope stift dan kan het alleen maar nog beter worden. Ik vind dit een schitterend resultaat voor een " beginner"

Dankjewel Ik wist eerst helemaal niet dat ze regelbaar verkrijgbaar zijn. Het setjes wat ik besteld had was deze: https://www.baptist.nl/houtbewerkers...ndschilder-set
    Maar dat is dus met massieve opzetstukken terwijl ik hier ook stiften voorbij zie komen met 'draden'. Vond het erg leuk om te doen ook, alleen onbewerkt steigerhout met noesten was wel lastig.

Je zou ook hier eens kunnen kijken http://www.sutacelot.nl die hebben een hoop op dat gebied .

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door H.Katan Bekijk Berichten
    Je zou ook hier eens kunnen kijken http://www.sutacelot.nl die hebben een hoop op dat gebied .
    Ah super, ja dat zijn de wat uitgebreidere setjes Die komt op mijn wish-list

Heb je ook gezien dat Dremel een snoerloze soldeerbout heeft waar ook punten voor te krijgen zijn. De versatip

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Audrey Bekijk Berichten
    Ah super, ja dat zijn de wat uitgebreidere setjes Die komt op mijn wish-list
    Ik heb vrij recent ook geupgrade van een soldeerbout-met-snoer naar zo'n Sutacelot brander (Razertip SK HD)
    en het is een wereld van verschil. Hij is snel warm (paar seconde) en (belangrijker), wordt dan ook niet warmer.
    Als ik vroeg 10 schalen moest signeren, had ik bij de 8e de neiging een handschoen aan te doen. Goed, het kost
    wat, maar het is zijn geld waard, wat mij betreft.

Je woont niet echt in de buurt in Zuid Limburg, maar als je ooit in de Betuwe bent ben je van harte welkom om eens
    uit te proberen.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jurriaan Bekijk Berichten
    Ik heb vrij recent ook geupgrade van een soldeerbout-met-snoer naar zo'n Sutacelot brander (Razertip SK HD)
    en het is een wereld van verschil. Hij is snel warm (paar seconde) en (belangrijker), wordt dan ook niet warmer.
    Als ik vroeg 10 schalen moest signeren, had ik bij de 8e de neiging een handschoen aan te doen. Goed, het kost
    wat, maar het is zijn geld waard, wat mij betreft.

Je woont niet echt in de buurt in Zuid Limburg, maar als je ooit in de Betuwe bent ben je van harte welkom om eens
    uit te proberen.
    Dat klinkt in ieder geval heel goed! Ga het zeker overwegen, bedankt voor de invite haha

oud hout
    Ingeschreven
    Aug 2015
    Welkom op het forum Audrey, als je dit met een goedkope pyrografie stift gemaakt hebt dan ben je m.i. een natuurtalent. Ik hoop dat je regelmatig je werk hier op het forum laat zien, ik vind het schitterend wat je gemaakt hebt.

Groet Pel.
    Hout wirktj.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pel Bekijk Berichten
    Welkom op het forum Audrey, als je dit met een goedkope pyrografie stift gemaakt hebt dan ben je m.i. een natuurtalent. Ik hoop dat je regelmatig je werk hier op het forum laat zien, ik vind het schitterend wat je gemaakt hebt.

Groet Pel.
    Hoi Pel, dankjewel Ik teken al erg lang dus dat is wel een handige basis, maar ik ga zeker meer op hout oefenen

Forum Rechten