inspiratie van bezoekje aan jan pranger

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
47
zwolle
ndat ik een bezoekje had gebracht aan jan pranger begon ik na te denken over wat er komt na "gewoon"houtdraaien......hier een werkstukje uit louro faia,esdoorn en wenge. allemaal verlijmd, gedraaid,gezaagd en weer verlijmd.

jan pranger maakt erg mooi draaiwerk en ook dingen die niet gedraaid lijken te zijn. na het bezoek moest ik weer een stukje rijden. tijdens de rit kreeg ik dit idee. met dank dus aan de lemmerse houtdraaier.

:D

Attached files
 

jan pranger

Post veel
29 jun 2009
1.982
36
www.arstorno.nl
Hallo Rick.
Wat een eer om zoveel hout voor mij op te stapelen.
Trouwens een mooi voorbeeld van gedeformeerd draaiwerk.
De kunst is nu door weg te laten rust te krijgen in het ontwerp. Dus niet alles gebruiken en bewust verticale lijnen en hoekige stukken die teveel aandacht vragen weg laten.
Hierdoor wordt de aandacht meer getrokken naar het lijnenspel van de compositie. De beweging waarlangs het oog van de toeschouwer wordt geleid.
Misschien wat abstract verwoord. Ik weet zeker dat je er wat mee kunt.
vr.gr. Jan Pranger.
http://www.arstorno.nl
 

nyckle

Actieve deelnemer
21 mei 2010
359
27
Erg mooi!
Ik ben opzoek naar zoiets. Maar ook naar toegepaste vormen. Ach, ik ben een beginneling.
Kom ik op mijn werk een stobbetje tegen. Waarschijnlijk hazelnoten. Bikkelhard in elk geval. Met de beitels die ik nu heb, niet te draaien. Sparen dus...
De bedoeling van dit stukje hou is om een kommetje te maken. Ik zal het noemen: "Glad en stroef".
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
47
zwolle
@jan, ik begrijp inderdaad wat je bedoelt al is het inderdaad wat abstract verwoord. mijn hoofd is helemaal vol van ideeen, 1 grote wirwar van beelden en ideeen. dit werkstuk geeft dat een beetje aan. hahaha :D

@nyckle bedankt voor het compliment. het was erg leuk om dit te maken

rick
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.