Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 5 van de 5

Doffe plekken verwijderen

Hallo allemaal! Ik zit met een klusje en kom er zo niet uit. Ik heb een bureau en een tafeltje in dezelfde stijl en die probeer ik een beetje op te knappen maar ik krijg de doffe plekken er niet uit. Ik heb het al met olie en lak geprobeerd maar dit haalt buiten dat het weer mooi glad wordt niets uit (zie foto). Heeft iemand een goed idee om dergelijke plekken weer mooi te maken? Of is het fineer gewoon beschadigd en moet ik het hiermee doen?
    Bijgevoegde Thumbnails Bijgevoegde Thumbnails 1450887600464-2021729617.jpg  

oud hout
    Ingeschreven
    Aug 2015
    Helemaal opschuren, en omdat het fineer is zou ik toch maar voorzichtig zijn, probeer met een schuurblokje op een hoek om helemaal blank te schuren en kijken hoe het dan is. Het is een kwestie van uit proberen, als het voor een klant is toch maar even waarschuwen omdat je niet weet hoe dik het fineer is.

Groet Pel.
    Hout wirktj.

Dus ook de plekken waar de lak er nog goed op zit moeten kaal tot op het fineer? Best pittig dan inderdaad. Het is gewoon een knooi klusje voor mezelf dus als ik het verknal is er geen man overboord. Bedankt voor de tip!

oud hout
    Ingeschreven
    Aug 2015
    Inderdaad, Joerai helemaal kaal schuren, en bedenk dat schuren nog belangrijker is als de lak of olie wat er later op komt. Grof beginnen, natuurlijk niet te grof, en steeds fijner en gladder schuren, dan wordt hij weer als nieuw! Succes ermee.

Groet Pel.
    Hout wirktj.

Senior Member
    Ingeschreven
    Sep 2015
    Met een schraapijzer heb je wat meer gevoel over wat eraf gaat. Iets meer werk maar veiliger wb te ver doorgaan.

Forum Rechten