Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 5 van de 5

Onderwerp: mag dicht

mag dicht

mag dicht

Re: nieuwe Festool machines

Beste Mamarcus,
    Je hebt blijkbaar een mooie aanvoer van Festool machines....

Maar ik vind de prijs voor bijvoorbeeld de Domino nog best hoog ervan uitgaande dat er geen garantie op zit, er geen systainer bij zit, ik niet weet of die machine ook echt nieuw is (om nou gelijk iemand op zn blauwe ogen te vertrouwen......), NIEUWE machines uit een bedrijfsfaillissement vind ik ook wat twijfelachtig, zonder officiele bon is hij ook niet op te geven als bedrijfskosten, die Domino is al voor een paar 100 euro minder te krijgen en als laatste puntje: Je moet dat apparaat tegen een erg lage prijs gekocht hebben wil je er nog iets aan verdienen als je ongeveer de helft vraagt van wat hij volgens jouw waard is. En een boedelverkoper kent vast de waarde van dit gereedschap en zal hem dan ook niet zo goedkoop verkopen.

Kortom je advertentie roept bij mij twijfels op.

Bij mij ook

Vreemd dat er geen systainers bij zitten, die zitten er toch standaard bij?
    Ik vind de genoemde prijzen wel hoog, zeker ook om het missen van garantie.
    Als ik er een losse systainer voor moet kopen kost ook iets van 60,- euro.
    Dus dan zit er nogmaar 248,- tussen nieuw en gebruikt, en dat dan zonder 3 jaar Festool garantie.
    De 850,- euro die jij bemoemt als nieuw prijs is echter wel de meest complete set met heel veel extra's, das dat is niet de realistiche prijs voor een kale machine.

Sommige sites bieden de Domino DF 500 Q-Plus aan voor 783,- euro met heel veel accesoires en systainer en 3 jaar garantie. Met een beetje slim handelen heb je er zo voor nog eens
    100,- euro extra accesoires bij.
    Dus betaal ik liever wat meer voor nieuw, als de aangeboden prijs hoog is.

En dan loop je nog een grote kans dat de vorige eigenaar het als gestolen heeft opgegeven, dus als je je machine naar festool stuurt voor onderhoud, ben je hem dus simpelweg kwijt.
    En gezeik met de politie vanwege heling.
    Kun je aantonen waar het vandaan komt?
    Doormiddel van een boedel aankoop kopie?

Meestal betaal ik nooit meer dan 1/3 van de nieuwprijs, voor tweedehands gereedschap.
    Zeker als de set niet compleet is.

Heeft Festool support voor het controleren op serie nummers, voor de herkomst van gebruikt gereedschap?

En als ik weinig gereedschapsgeld te besteden zou hebben dan zou ik eerder voor dit gaan:
    Bosch Blauw GFF22A | 670w | + Systainer, 374,- euro.
    Het is weliswaar geen domino-systeem, maar voor veel bewerkinen kun je ook prima een lamello gebruiken.

ehhh

decopeerzaag PS-300
    prijs: €200 (winkelprijs €330)
    ????????

Deze kost nieuw 268,- met systainer, en 3 jaar Festool garantie.
    http://www.toolmax.nl/festool-ps-300-qp ... -7386.html
    Bij hun kun je bij Festool machines voor 40,- euro accesoires uitzoeken.

Forum Rechten