1e Carving Uil

Haye Galama

Actieve deelnemer
18 feb 2012
136
0
Breukelen
Hallo,

Hierbij mijn eerste bericht na precies 2 jaar inactief te zijn geweest.
2 jaar geleden was ik volop aan het houtdraaien maar momenteel richt ik me op een andere manier van werken:
Kettingzaag Carving!

Hierbij een aantal foto's van mijn allereerste uil:

Onbewerkt:
k53edf.jpg


Afgewerkt met Lijnolie:
2gxhaoj.jpg


2gyaj4i.jpg
 
Mooi hoor.

Toch wel een elektrische kettingzaag ?.
Ik vind het erg gaaf werk, alleen de herrie van motorzaag en slijptol staat mij iedere keer weer tegen.

Ik hou het op ritmisch geklop hahaha. ik ben al blij dat mijn vrouw en de buren daar tegen kunnen.

Succes ,

Edwin
 

Haye Galama

Actieve deelnemer
18 feb 2012
136
0
Breukelen
Mooi hoor.

Toch wel een elektrische kettingzaag ?.
Ik vind het erg gaaf werk, alleen de herrie van motorzaag en slijptol staat mij iedere keer weer tegen.

Ik hou het op ritmisch geklop hahaha. ik ben al blij dat mijn vrouw en de buren daar tegen kunnen.

Succes ,

Edwin

Bedankt, ik gebruik gewone kettingzagen.
Dit heb ik bij iemand anders gemaakt waar de buren op een paar honderd meter afstand wonen.
Hier thuis wonen de buren ook op een paar honderd meter afstand dus dat levert geen problemen op ;)
 

lemen

Post veel
23 mrt 2014
1.072
8
midden tussen de noorse sparren
Mooi kunstwerk hoor!

Je schrijft dat je gewone kettingzagen gebruikt. Gebruik je wel een carving zwaard en ketting?
Daar kan je preciezer mee werken, en ik dacht dat de kans op een terugslag ook kleiner was.
 

Haye Galama

Actieve deelnemer
18 feb 2012
136
0
Breukelen
Mooi kunstwerk hoor!

Je schrijft dat je gewone kettingzagen gebruikt. Gebruik je wel een carving zwaard en ketting?
Daar kan je preciezer mee werken, en ik dacht dat de kans op een terugslag ook kleiner was.

Met gewone bedoel ik benzine motorzagen.
In dit geval inderdaad een carving zaag.
 

sirjacobsd

Oud hout
27 feb 2014
2.794
41
Een prachtig project. Mijn compliment. En dat er nog veel van dit soort exemplaren mag voorbij komen van u.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.