Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 19

Onderwerp: Gebint Stutten

Gebint Stutten

Wat zou het manier zijn om een gebint te stutten en optillen voor het herstellen van de poer? Het moeilijk in dit geval zoals ik het zien is de hoogte van het gebint, rond de 7m.

Dat zou ik oplossen door er een lange (eventueel verlengde) balk onder te zetten met een kelderwicnh (dommekracht)
    If you can't fix it with a hammer, it must be electrical.

Senior Member
    Ingeschreven
    Mar 2011
    Kan dit helpen?

Zo zag de schuur bij mijn ouders er uit voor de afbraak, we hadden er in de loop van de jaren meerdere verticale balken en zelfs een muur uit weggehaald zodat de tractors eronder door konden. Om de één of andere reden is dit nooit ingestort.

P1000248.jpg

Dikke stalen kraag er omheen, met wiggen vastmaken en die kraag optillen met 2 potkrikken?

Afhankelijk van hoe groot dat gebint is en hoe groot de schuur is zou ik hier wel een professional bij roepen, trouwens. Al is het alleen maar om te vertellen hoe. Wat vertel je anders je verzekering - ik las op een forum dat het zo moest kunnen?

Ik heb dat hier ook ooit moeten doen en heb mij beholpen met stempels van +-6m.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jurriaan Bekijk Berichten
    Dikke stalen kraag er omheen, met wiggen vastmaken en die kraag optillen met 2 potkrikken?

Dit is een sort klem op de stander die zichzelf vastklemt als er druk eronder wordt gezet als ik het goed begrijpen.

Zelf zie ik een stutte van onder lastig vanwege die hoogte en omdat de ankerbalk is achter een muur en diet direct toegankelijk en de dwarsbalk is volgens mij niet verbonden met de gebint maar alleen loos erop dus niet in staat om druk van beneden op te nemen.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BenchWorks Bekijk Berichten
    Kan dit helpen?

Zo zag de schuur bij mijn ouders er uit voor de afbraak, we hadden er in de loop van de jaren meerdere verticale balken en zelfs een muur uit weggehaald zodat de tractors eronder door konden. Om de één of andere reden is dit nooit ingestort.

P1000248.jpg
    Misschien is dat het beste, gewoon laten, hij gaat niet snell instorten.

Wat een mooi constructie was dat. Hergebruikt?

Volgens mij moet de eerste vraag zijn wat dat gebint draagt, want dat zou dan mee moeten vervormen om de boel naar boven te krikken?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Emilio Bekijk Berichten
    Volgens mij moet de eerste vraag zijn wat dat gebint draagt, want dat zou dan mee moeten vervormen om de boel naar boven te krikken?
    P1020502.jpg
    Hij draagt zeg maar de rechter hoek.

Graag ook een foto van de binnenzijde zodat zichtbaar is hoe de draagconstructie is opgebouwd.
    sometimes you just need a bigger hammer

Forum Rechten