Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 12

Alweer een projectje

Hoi Allen,

Zoals jullie misschien wel weten ben ik sinds kort aan het werken met hout en heb ik reeds 2 lades gemaakt onder het stapelbed van mijn zoontje en heb ik ook een werkbank gemaakt. Deze 2e is naar mijn inzien erg slecht gegaan, maar puur door het gebrek aan materiaal.

Nu is er een kennis die door mij een honden mand / bank wil laten maken, door het slechte resultaat van de werkbank is mijn zelfvertrouwen wel een stuk gedaald maar dit is natuurlijk heel iets anders.

Wanneer het lukt mag ik ook het originele ontwerp maken als bed voor haar dochter

Hier is de tekening en meteen ook een vraag erbij.

Ik zie totaal geen schroeven zitten nergens, betekend dit dat er overal alleen maar voor duveltjes is gekozen of zitten er misschien ook schroeven langs de binnenkant?

Attached files .jpg]

Re: Alweer een projectje

Schroeven iets verzinken en dan plamuren/schuren gebeurd regelmatig met mdf.

Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Blog Berichten
    1

yep, zo heb ik het ook gedaan voor mijn dochter. het had evt ook met lamello's gekund.
    leuk he, zo'n princessenbed. kleine tip : maak dan gelijk een kleine versie voor de poppen. ik kan werkelijk niet meer stuk bij mijn dochter en de pop, hahaha

Zelf denk ik dat in de voor en achterkant een gleuf zit van een 0,5 cm. diepte, waarin de beide zijkanten precies in pas. Daarna met lijm opgesloten. Volgens mij zijn er geen deuvels/schroeven toegepast.
    Laat ik het anders zeggen: ik zou het op die manier maken.

Ik zou er niet wakker van liggen hoe het gemaakt is. Mogelijkheden zat. Maar ik zou het zonder twijfel demontabel maken. En ik ben er redelijk zeker van dat het met dit voorbeeld ook het geval zal zijn. Er bestaan van die verborgen haaksystemen die je kan inwerken op de plaats van de verbinding.

Hoi Allemaal,

Bedankt voor de reacties al, ik had deze nog niet gezien. ( geen melding via mail ) maar ik ben er ondertussen al aan begonnen.

Maar zoals jullie weten ben ik een beginner en zit ik met een probleem. Ik heb nu 1 zijkant gemaakt en deze tegen de achterkant aangehouden maar ik zag een hele kleine opening, dus ik zou er nog een heel klein stukje af willen zagen. Maar de de vraag is, hoe kan ik dit recht doen?

Ik kan namelijk niet de kant langs de geleiding laten lopen want dan krijg ik weer precies dezelfde snede toch? Want ik volg dan de bestaande lijn.

Hoe doe je zoiets?

Wat dacht je van de geleider een paar mm dichter bij het zaagblad zetten?

Ja om er een klein randje vanaf te halen dat weet ik ook wel, maar hoe krijg ik die nieuwe zaagsnede wel helemaal recht? Ik kan toch niet de oude langs de geleiding laten lopen want dan heb ik weer precies zelfde vorm, toch? hij houdt immers die lijn dan aan..

Als het maar om een paar millimeter gaat kun je het denk ik beter schuren (bv. met een bandschuurmachine)

Groeten Rudolf

Maar het klopt dus dat je geen rechte zaagsnede meer kunt maken via de geleiding?

De vorige keer had ik gewoon een lat erop gemaakt die wel recht was, en die had ik iets laten uitsteken en dus mee afgezaagd toen was hij weer gewoon recht.

Het gaat in dit geval om +- 5mm wat eraf zou moeten, op die afstand kan ik denk ik geen lat erop maken, want in het andere deel kan ik niet gaan spijkeren of schroeven want dan zit ik met een gaatje

Forum Rechten