Mijn Paulk werkbank

kitt1977

Actieve deelnemer
19 jun 2015
338
0
Harelbeke,Belgie
ziet er goed uit !Ik ben nog volop bezig .. Alles is gezaagd in de lengte .. nu nog op maat afkorten op 175CM .Hoogte heb ik 18cm genomen zoals in de plannen ;. hoop dat het met niet spijt ...heb het werk ook wat onderschat .. maar al veel bijgeleerd ...Volgende stap is sjabloom maken voor dan te fresen met copieer frees .Ga het sjabloom moeten maken van iets dunner .. want ik geraak anders niet diep genoeg .
 
Laatst bewerkt:

Fluo

Actieve deelnemer
18 nov 2014
582
262
Koekelare
Welke plannen heb je? Ik heb die van de Total Station en daar zijn de tussenstukken 22cm dacht ik
 

kclemen

Actieve deelnemer
20 jan 2013
222
0
Ziet er zeer geslaagd uit. De ondersteuning links en rechts van je afkortzaag, gebruik je die eigenlijk veel? Ik merk bij mezelf dat ik altijd het af te zagen deel rechts heb liggen en de overschot links. Tot nu toe nog nooit mee gemaakt dat ik rechts een lang stuk moet ondersteunen.

Verder zie ik dat achter je afkortzaag een opening is. Niet te veel last van zaagsel dat via dit gat in je tafel terecht komt?
 

Fluo

Actieve deelnemer
18 nov 2014
582
262
Koekelare
Bedankt allemaal, ben er ook best trots op

Het "gat" achter de afkortzaag heeft nog wat afwerking nodig, denk van een soort scherm te maken achter de zaag om het zaagsel op te vangen

Ik gebruik ook meestal de linkerkant van de afkortzaag, maar bij lange stukken heb je toch sowieso beide zijdes nodig
 

FoRMaTC

Actieve deelnemer
21 jun 2011
187
5
Purmerend
even een oud draadje aanzwengelen.

wij hebben een oude boerderij gekocht en nu wil ik ook een bovenstaande tafeltje gaan maken (ik heb nu een tafeltje gemaakt van een oude thread (een giraf op wielen).

Wat ik mij afvroeg, ik heb nu een tafel met 2x18mm multiplex en een trespa toplaag. Daar werken de bankhaken en de benchdogs super.
Maar hoe zit dat met 1x18mm?
 
7 mrt 2015
1.080
336
P'beek
Zal ook wel werken maar misschien belangrijker om de diameter van de gaten voor de benchdogs precies goed te krijgen om dat de benchdogs door de kortere afgesteunde lengte makkelijker kunnen verdraaien/kantelen.

Zou het erop wagen of even een proefje doen of het naar je zin is.
 

Spaander

Post veel
26 jul 2011
1.948
88
West-Friesland
even een oud draadje aanzwengelen.
wij hebben een oude boerderij gekocht en nu wil ik ook een bovenstaande tafeltje gaan maken (ik heb nu een tafeltje gemaakt van een oude thread (een giraf op wielen).
Wat ik mij afvroeg, ik heb nu een tafel met 2x18mm multiplex en een trespa toplaag. Daar werken de bankhaken en de benchdogs super.
Maar hoe zit dat met 1x18mm?

Bankhaken weet ik niet maar benchdogs zitten prima in 18mm, wel in een gat van 20mm ook 20mm benchdogs gebruiken.
Mvg,:).
 

FoRMaTC

Actieve deelnemer
21 jun 2011
187
5
Purmerend
Uiteraard eerst even een proefstukje maken :)
Eerst de boel maar eens verhuizen van de week, al mijn gereedschap ligt er al.

Ik zie dat er niet gekozen is voor beuken? Is dat bewust? (wellicht de prijs)
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.