Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 6 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 56

Onderwerp: Mijn Paulk werkbank

Mijn Paulk werkbank

Ik ga mezelf een Paulk werkbank kadoo doen tijdens de feestdagen

Wel, eigenlijk worden het er 2 Bedoeling is om er 2 van 175x60 te maken, die zowel samen als apart kunnen gebruikt worden. In de ene wordt mijn afkortzaag gemonteerd en in de ander komt een freestafel. Mijn tafelzaag kan aan beide apart of samen gehangen worden. Dat zijn toch de ideeën, hopelijk lukt het ook!

Ik zal hier regelmatig een update geven van de werkzaamheden.

De schragen zijn net klaar

DSC01233 (853x1280).jpgDSC01234 (1280x853).jpg

Lekker bezig. Een goede werktafel/bank is onmisbaar. Ook het kunnen uitwisselen van freestafel e.d is erg handig. Zelf ben ik momenteel bezig om m.n boven frees en bandschuurmachine en schaafmachine ieder apart op een losse onderplaat te monteren van de zelfde afmeting zodat ik die makkelijk kan wissellen. Als ik dan in m,n werkbank en nog te maken mftc in het gaten patroon blad de onderlaag uitfrees kun je makkelijk wisselen van machines. Is misschien niet altijd even praktisch maar ja in een klein schuurtje moet wat improviseren.

Gr peter

Senior Member
    Ingeschreven
    Jun 2015
    ik ga er wss ook 2 maken van 60x200 of 175 .. maar da nwel met vast voet die ik wss maak van balkjes ( cls ? sls ? )
    En daar in zou ik dan ook nog wat opberg ruimte maken .. lades wss .

De berken multiplex staat klaar :--)

Vandaag eindelijk in verlof, dus er kan wat verder gewerkt worden aan de bank.
    De bevestiging om de tafelzaag op te hangen zijn gemonteerd.

DSC01238 (1280x853).jpgDSC01239 (1280x853).jpg

Gelukkig bestaande gaten in het frame van de zaag kunnen herbruiken.

Ondertussen ook een "cross-cut" slede gemaakt

DSC01240 (1280x853).jpg

De ondersteuningen voor de verlengingen van de afkortzaag zijn ook klaar

DSC01241 (1280x853).jpgDSC01242 (1280x853).jpg

Het werkblad en de zijkanten zijn ondertussen ook op maat gezaagd, dus morgen kan ik al beginnen monteren.

Senior Member
    Ingeschreven
    Jun 2015
    Ziet er goed uit ..hier ligt alles klaar om te zagen ... nu nog effe goed nadenken hoe groot ik hem maak :-)

Hoe schroef jij de torsion box in elkaar ?

ik heb net een kreg K5 binnen maar begin nu te twijfeln .. 25MM schroeven zijn net iets te lang voor 12mm multiplex .. moest eigenlijk 19mm hebbben .

Ik las trouwens ook dat Ron Paulk geen pocketschroeven meer gaat gebruiken op 1/2" plywood ..

Ron Paulk 1 jaar geleden
    Dan, I don't recall Kreg's call out for ½ " ply, but you should be able to find it in the manual. That being said, I experimented with scrap ply until I got it right. I set the fence for ⅝ " and adjusted the depth until the one inch screw didn't go through. I still had a few screw tips come through when I over drove it, but just sanded them off. Check out the videos on building the Paulk Total Station, I have given up on pocket screws for ½ " ply. BUILDING THE PAULK TOTAL STATION PART 6 ASSEMBLING THE BENCH TOP

En hier maakt hij het Mitre sation en schroeft alles gewoon vast langs buiten . ( wel voorboren )

https://www.youtube.com/watch?v=b7xA...dx6C83&index=8

PS : zie je dat eventueel zitten dat ik eens kom kijken naar je progress .. koekelare is nie zooover van hier Ben vooral benieuwd hoe je de zaag monteerd .. niet met de pijpen zo te zien .
    Laatst gewijzigd door kitt1977; 23-12-15 om 18:19.

Senior Member
    Ingeschreven
    Apr 2010
    Hoe heb je die crosscut slede gemaakt? Toevallig een plannetje?

Senior Member
    Ingeschreven
    Jun 2015
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Den Deze Bekijk Berichten
    Hoe heb je die crosscut slede gemaakt? Toevallig een plannetje?
    haha +1 wil ook maken :-)

De cross cut sled kan je hier vinden : https://www.youtube.com/watch?v=IRVrq6EUBA0

Vandaag heel wat kunnen monteren, foto's zullen voor later deze week zijn. Ik heb alles van buitenuit gevezen, eerst gelijmd en voorgeboord. Je ziet natuurlijk de vijzen zitten, maar zoveel zitten er nu ook weer niet in, de lijm zorgt wel voor de sterkte.

Senior Member
    Ingeschreven
    Jun 2015
    ah de sketchup plannen zijn er voor die slede :

https://3dwarehouse.sketchup.com/mod...0-8914d4a5886d

Kent iemand dit product : https://eshop.wurth.be/Algemene-cata...gid/nl/NL/EUR/ ?

Zou dit werken om die slede vlotter te laten glijden?

Forum Rechten