Vogeltjes

sirjacobsd

Oud hout
27 feb 2014
2.794
41
Vandaag wat vogeltjes gedraaid uit taxus en van een jasmijnstruik.
Ze zijn afgewerkt met Shellewax, maar de hoofdjes en lijfjes zijn nog niet gelijmd aan elkaar met de voorziene deugeltjes erin.
Net zoals PaulRt met zijn vaas moet ik nog de goedkeuring krijgen van mijn vrouwtje welke stand ze moeten staan.
Maar ja, je ziet hier al de eindresultaten.
IMG_9572.jpgIMG_9574.jpgPC170769.jpgPC170770.jpg
 

Roestige Spijker

Post veel
5 okt 2013
1.198
118
52
Landgraaf
Ja.... Mijn vriendin was meteen verliefd..... "Oooh wat mooi, maak jij dat ook eens "
dus.... Ik kan alweer aan de slag ..... Niet dat ik het erg vind..hahaha.

heel mooi gedaan, bedankt voor het plaatsen van deze fotos
 

sirjacobsd

Oud hout
27 feb 2014
2.794
41
Ik merk dat velen zot zijn van die vogeltjes.
Mijn vrouw en jongste dochter zin er ook weg van.
Zelfs Roestige spijker zijn vriendin is erop verliefd, maar gelukkig dat het op de vogeltjes zijn, anders had ik een probleem.

Misschien een vraagje naar Jan Pranger toe.
Wie of wat is Linnaeus?
 

Wimmel

Post veel
27 apr 2014
1.056
0
Montfoort
Super Didier, deze maak ik ook nog regelmatig omdat inderdaad vrouwen er verzot op zijn en ze regelmatig vragen.

Mooie kleuren in het hout overigens.
 

henkverhaar

Oud hout
20 jan 2011
4.829
887
Nijswiller
www.buroverhaar.nl
Carl von Linné, een zweedse (van oorsprong) botanicus, die zijn leven wijdde aan het 'catalogiseren' van de levende natuur - de taxonomie, en geldt als de 'uitvinder' van de binomiale (twee-namige) indeling van planten en dieren - zeg maar de wetenschappelijke, latijnse namen van planten en dieren. Plus daarbij de indeling in 'Rijk, orde, familie, geslacht, soort'). Zo is een merel een Turdus merula (let op de capitalisatie - geslacht met een hoofdletter, soort niet), de soort merula (merel) uit het geslacht Turdus (lijsters). Het geslacht Turdus hoort dan weer bij de familie Turdidae (lijsterachtigen), orde Passeriformes (zangvogels), klasse Aves (vogels), rijk Animalia (dieren). Veel van met name de hogere indelingen is inmiddels achterhaald - taxonomie lijkt een dorre wetenschap, maar je moest eens weten...

Zie bijvoorbeeld https://nl.wikipedia.org/wiki/Taxonomie
 

tuoh

Oud hout
Carl von Linné, een zweedse (van oorsprong) botanicus, die zijn leven wijdde aan het 'catalogiseren' van de levende natuur - de taxonomie, en geldt als de 'uitvinder' van de binomiale (twee-namige) indeling van planten en dieren - zeg maar de wetenschappelijke, latijnse namen van planten en dieren. Plus daarbij de indeling in 'Rijk, orde, familie, geslacht, soort'). Zo is een merel een Turdus merula (let op de capitalisatie - geslacht met een hoofdletter, soort niet), de soort merula (merel) uit het geslacht Turdus (lijsters). Het geslacht Turdus hoort dan weer bij de familie Turdidae (lijsterachtigen), orde Passeriformes (zangvogels), klasse Aves (vogels), rijk Animalia (dieren). Veel van met name de hogere indelingen is inmiddels achterhaald - taxonomie lijkt een dorre wetenschap, maar je moest eens weten...

Zie bijvoorbeeld https://nl.wikipedia.org/wiki/Taxonomie

Voor de botanica haalde hij deels de mosterd bij een veel eerder verschenen werk van Rembert Dodoens, een vermaard geneesheer en plantkundige (1517-1585) geboren in Mechelen, maar de familie was oorspronkelijk afkomstig uit Friesland:)
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.