Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 14

Onderwerp: Vogeltjes

Vogeltjes

Vandaag wat vogeltjes gedraaid uit taxus en van een jasmijnstruik.
    Ze zijn afgewerkt met Shellewax, maar de hoofdjes en lijfjes zijn nog niet gelijmd aan elkaar met de voorziene deugeltjes erin.
    Net zoals PaulRt met zijn vaas moet ik nog de goedkeuring krijgen van mijn vrouwtje welke stand ze moeten staan.
    Maar ja, je ziet hier al de eindresultaten.
    IMG_9572.jpgIMG_9574.jpgPC170769.jpgPC170770.jpg

Ontzettend leuk gedaan, ga ik ook proberen!

Ja.... Mijn vriendin was meteen verliefd..... "Oooh wat mooi, maak jij dat ook eens "
    dus.... Ik kan alweer aan de slag ..... Niet dat ik het erg vind..hahaha.

heel mooi gedaan, bedankt voor het plaatsen van deze fotos
    Groetjes uit Landgraaf

Mooie vogeltjes, Didier, en ook mooi gepresenteerd.

Heel leuk Didier.
    Linnaeus zou hier vast een nieuwe ondersoort in zien.
    vr.gr. Jan Pranger.
    http://www.arstorno.nl [b:3c68c353]"hout-vormen"[/b:3c68c353]

Ik merk dat velen zot zijn van die vogeltjes.
    Mijn vrouw en jongste dochter zin er ook weg van.
    Zelfs Roestige spijker zijn vriendin is erop verliefd, maar gelukkig dat het op de vogeltjes zijn, anders had ik een probleem.

Misschien een vraagje naar Jan Pranger toe.
    Wie of wat is Linnaeus?

Super Didier, deze maak ik ook nog regelmatig omdat inderdaad vrouwen er verzot op zijn en ze regelmatig vragen.

Mooie kleuren in het hout overigens.

ziet er weer prachtig uit; taxus is toch wel een van de mooiere houtsoorten!

Carl von Linné, een zweedse (van oorsprong) botanicus, die zijn leven wijdde aan het 'catalogiseren' van de levende natuur - de taxonomie, en geldt als de 'uitvinder' van de binomiale (twee-namige) indeling van planten en dieren - zeg maar de wetenschappelijke, latijnse namen van planten en dieren. Plus daarbij de indeling in 'Rijk, orde, familie, geslacht, soort'). Zo is een merel een Turdus merula (let op de capitalisatie - geslacht met een hoofdletter, soort niet), de soort merula (merel) uit het geslacht Turdus (lijsters). Het geslacht Turdus hoort dan weer bij de familie Turdidae (lijsterachtigen), orde Passeriformes (zangvogels), klasse Aves (vogels), rijk Animalia (dieren). Veel van met name de hogere indelingen is inmiddels achterhaald - taxonomie lijkt een dorre wetenschap, maar je moest eens weten...

Zie bijvoorbeeld https://nl.wikipedia.org/wiki/Taxonomie

En diezelfde Linnaeus studeerde destijds aan de Universiteit van Harderwijk.
    Groet,
    Pieter

www.houtdraaien.com

Forum Rechten