ervaring Makita DPJ140ZJ Lamellenfrees 100mm 14,4V Basic Body

lhoornweg

Actieve deelnemer
14 aug 2014
468
7
om verbindingen die niet in het zicht komen en langs verbindingen sneller en nauwkeuriger te kunnen wil ik deze lamellenvrees kopen.

het betreft de Makita DPJ140ZJ Lamellenfrees 100mm 14,4V Basic Body.
een 14.4V accu heb ik van mijn accuschroefmachine. de frees zal ik hooguit één keer in de week gebruiken gezien ik niet veel meer tijd aan mijn hobby kan besteden.
direct is dit bedrag ook het maximale van mijn budget.

Heeft iemand ervaring met deze machine? Ik vraag mij namelijk af hoe lang kun je gebruik maken voordat een 1.2Ah accu leeg is?
 

lhoornweg

Actieve deelnemer
14 aug 2014
468
7
Het is, zo begrijp ik uit je bericht, voor hobbymatig gebruik?
Dan zou ik je willen adviseren om te kiezen voor een (2e hands) model met snoer.

Klopt, het is voor hobbymatig gebruik.
Ik voel me nooit zo prettig bij het aanschaffen van 2e hands elektrische machines, dit heb ik enkele keren gedaan en elke keer was het weer een teleurstelling of het was incompleet of mishandeld waardoor alles schots en scheef stond, daarnaast wanneer het apparaat zich begaf had je ook geen garantie meer. voor mij alle reden om een technisch gezien minder hoogstandje nieuw te kopen dan voor een 2e handse gok ten gaan.
 

Sang

Actieve deelnemer
19 mrt 2013
600
15
Berkel en Rodenrijs
Ik heb de 18V versie met 3.0ah accu's.
Ik ben er erg tevreden mee, geen snoer is ideaal.
Komt zonder problemen in het hout, maar je moet wel iets langzamer duwen dan met de 230V versie.

Met 3ah maak ik iets van 20 verbindingen, maar dan laat ik de machine continue aan staan ook als ik even mijn werkstuk moet draaien.

Ik kan er haak en precies mee werken.
 

ferdydesmet

Actieve deelnemer
18 dec 2014
355
80
Breda
Het nadeel is dat accu's slechts een aantal jaren meegaan. Marketing is en blijft een onderdeel van iedere fabrikant dus op den duur zullen er geen accu's meer te verkrijgen zijn voor het model gereedschap dat je bezit.

Ik zou je toch willen adviseren om iets met snoer te kopen, dan kan het misschien wel een leven lang mee!
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.