trillen festool ets 400 eq

wouter79

Actieve deelnemer
29 jul 2015
54
0
de lutte
Goedemorgen,

even een vraag,

ik heb een festool ets 400 eq welke sinds enkele dagen erg begint te trillen.
ook maakt de machine een "jankend"geluid.
kan dit een lager zijn?
en is dit zelf op te lossen?
 

anthony

Actieve deelnemer
16 dec 2013
28
0
Ik heb het met een dts gehad bleek het onderste stofdichte lager kapot te zijn en die kon ik niet los bestellen bij festool toen ben ik die gaan halen bij een techische groothandel bij ons en die had ze gewoon op vooraad aleen was wel een prijzig lagertje ik meen rond de 20-25 euro

Maar als je een beetje handig bent krijg je die goed uit elkaar om te kijken wat kapot is
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.655
2.535
Gaanderen
Trillingen kunnen ook ontstaan door het vallen het excenter is dan verbogen. Bij de rs machines een veel voorkomende storing.
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.655
2.535
Gaanderen
Trillingen kunnen ook ontstaan door het vallen het excenter is dan verbogen. Bij de rs machines een veel voorkomende storing.
 

wouter79

Actieve deelnemer
29 jul 2015
54
0
de lutte
hoe oud is het toestel? Als hij nog geen 3 jaar is zou het garantie moeten zijn...

weet ik niet precies. maar heb m 2e hands gekocht zonder papieren.

- - - Updated - - -

Ik heb het met een dts gehad bleek het onderste stofdichte lager kapot te zijn en die kon ik niet los bestellen bij festool toen ben ik die gaan halen bij een techische groothandel bij ons en die had ze gewoon op vooraad aleen was wel een prijzig lagertje ik meen rond de 20-25 euro

Maar als je een beetje handig bent krijg je die goed uit elkaar om te kijken wat kapot is

bedankt! zal eens kijken of mij dit lukt

- - - Updated - - -

Trillingen kunnen ook ontstaan door het vallen het excenter is dan verbogen. Bij de rs machines een veel voorkomende storing.


heeft het een hele tijd na aankoop gewoon goed gedaan en is mij niet gevallen.
het wordt wel als maar erger...
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.