Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 7 van de 7

trillen festool ets 400 eq

Goedemorgen,

even een vraag,

ik heb een festool ets 400 eq welke sinds enkele dagen erg begint te trillen.
    ook maakt de machine een "jankend"geluid.
    kan dit een lager zijn?
    en is dit zelf op te lossen?

Ik heb het met een dts gehad bleek het onderste stofdichte lager kapot te zijn en die kon ik niet los bestellen bij festool toen ben ik die gaan halen bij een techische groothandel bij ons en die had ze gewoon op vooraad aleen was wel een prijzig lagertje ik meen rond de 20-25 euro

Maar als je een beetje handig bent krijg je die goed uit elkaar om te kijken wat kapot is

hoe oud is het toestel? Als hij nog geen 3 jaar is zou het garantie moeten zijn...
    If you can't fix it with a hammer, it must be electrical.

Trillingen kunnen ook ontstaan door het vallen het excenter is dan verbogen. Bij de rs machines een veel voorkomende storing.

Trillingen kunnen ook ontstaan door het vallen het excenter is dan verbogen. Bij de rs machines een veel voorkomende storing.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fantic Bekijk Berichten
    hoe oud is het toestel? Als hij nog geen 3 jaar is zou het garantie moeten zijn...
    weet ik niet precies. maar heb m 2e hands gekocht zonder papieren.

- - - Updated - - -

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door anthony Bekijk Berichten
    Ik heb het met een dts gehad bleek het onderste stofdichte lager kapot te zijn en die kon ik niet los bestellen bij festool toen ben ik die gaan halen bij een techische groothandel bij ons en die had ze gewoon op vooraad aleen was wel een prijzig lagertje ik meen rond de 20-25 euro

Maar als je een beetje handig bent krijg je die goed uit elkaar om te kijken wat kapot is
    bedankt! zal eens kijken of mij dit lukt

- - - Updated - - -

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Wim Kluck Bekijk Berichten

heeft het een hele tijd na aankoop gewoon goed gedaan en is mij niet gevallen.
    het wordt wel als maar erger...

lagers...

Forum Rechten