Triton Vandiktebank

RDE

Actieve deelnemer
9 nov 2015
65
0
the westflaanders
Hallo iedereen,

Ik ben een vrij gepassioneerde hobby schrijnwerker die momenteel behoorlijk goed is uitgerust op vlak van elektr handgereedschap ( hoofdzakelijk behoorlijk kwalitatiefFestool gerief ). Wat ik al langer wil en mis is een vandikteschaafbankje ,geen ding van een paar 100 kg maar iets wat makkelijk opzij te zetten is en niet al te duur . Schaafbreedte zou ik toch graag iets van een 250 minstens liever ergens een 300mm hebben.
Nu lees ik wel behoorlijke goede verhalen ivm Dewalt vandiktebankjes alleen zit je dan al snel aan 1000 a 1200 euro. Nu kom ik toevallig op deze website terecht en zie een Triton machine staan voor 350 : http://www.bovenfrezenshop.nl/p/72806:c:3446_3452_5872/elektrisch-gereedschap/triton-tools/vandiktebank/vandiktebank-317-mm-triton/
Ik lees hier wel eens lovende dingen over Triton bovenfrezenmaar ik kan niet direct veel vinden over het bewuste vandiktebankje… de prijs is toch wel heel veel goedkoper ivm bvb een Dewalt…
Iemand aanbevelingen ?
 

O Peatey

Moderator
29 mrt 2010
2.280
146
Enkhuizen
Ik heb daar ook al een paar keren verlekkerd naar gekeken. Met name de breedte van 317 mm is interessant.
Ook voor mij zijn alle recensies welkom.
 

henkverhaar

Oud hout
20 jan 2011
4.829
888
Nijswiller
www.buroverhaar.nl
En als ik de (vertaalde) beschrijving zo lees dan geeft mij dat niet veel vertrouwen in de deskundigheid van deze verkoper:

Krachtige vandiktebank met een schaafbreedte van 317 mm en 17.500 schaven per minuut. Snelle en soepele verstelbare schaafdiepte met verhogingen van 1.58 mm. Schaafhoogte: 3.2 - 152 mm. 4 stijlen ontwerp voor een soepele en nauwkeurige verticale beweging. Grote in- en uitvoertafel voor extra materiaal ondersteuning. Zekering voor elektrische veiligheid en een stofkoker voor een efficiente stofontginning.

Product eigenschappen:
Gemakkelijk en nauwkeurig verstelbare schaafdiepte in 1.58 mm verhogingen
Schaafhoogte: 3.2 - 150 mm voor een maximale veelzijdigheid
4 stijlen ontwerp voor een soepele en nauwkeurige schaafdiepteverstelling
Grote in- en uitvoertafel geven een extra materiaal ondersteuning voor lange werkstukken
Zekering voor elektrische veiligheid
Stofkoker ontgint links of rechts voor een schonere en veiligere werkomgeving
Montagegaten voor een zekere werkbankmontage
Handslinger voor een soepele beweging van de cilinderbehuizing
Gemakkelijk bereikbare koolstofborstels voor het vervangen van versleten koolstofborstels
 

lhoornweg

Actieve deelnemer
14 aug 2014
468
7
het ziet er allemaal een beetje erg plastic uit, ik vraag me af of je na de koop en het uit proberen nog steeds zo enthousiast bent...
 

hurck

Nieuw lid
16 jan 2014
19
0
Ik heb de metabo dh 330(http://www.metabo.be/Productcatalog...tionaire-toestellen.24143+M538c53a445e.0.html), die is een beetje duurder (480 incl verzending heb ik ervoor betaald) maar heeft +/- dezelfde specs met een paar extra's. Na een eerdere slechte ervaring met de powerplus vlak vandiktebank is dit toestel zeker een hele stap voorwaarts. Enige minpunt is dat de mm lineaal die erop plakt niet correct is. Die is ongeveer 2mm te laag geplakt, daar moet je dus rekening mee houden als je op een bepaalde dikte wilt uitkomen.
 

RDE

Actieve deelnemer
9 nov 2015
65
0
the westflaanders
Ik heb de metabo dh 330(http://www.metabo.be/Productcatalog...tionaire-toestellen.24143+M538c53a445e.0.html), die is een beetje duurder (480 incl verzending heb ik ervoor betaald) maar heeft +/- dezelfde specs met een paar extra's. Na een eerdere slechte ervaring met de powerplus vlak vandiktebank is dit toestel zeker een hele stap voorwaarts. Enige minpunt is dat de mm lineaal die erop plakt niet correct is. Die is ongeveer 2mm te laag geplakt, daar moet je dus rekening mee houden als je op een bepaalde dikte wilt uitkomen.


Deze had ik gisteren ook al even zitten bekijken samen met een variant van Makita... toch misschien iets meer uitgeven en voor zoiets gaan , ziet er qua bouw toch allemaal net ietsjes degelijker uit...
 

driege

Nieuw lid
11 jan 2016
6
0
België Oost-Vlaanderen
Triton vandiktebank

Beste allen

Bij deze wil ik laten weten of er iemand interesse heeft in mijn nieuwe Triton vandiktebank. Ben er namelijk achter gekomen dat ik eerder een vlakbank nodig heb of een combi. Is eigenlijk een zeer goede miskoop van kwaliteit :D. Aangekocht 21/11/16 met factuur en nog 3jaar garantie. Prijs te bespreken dimitri@driege.be
 

driege

Nieuw lid
11 jan 2016
6
0
België Oost-Vlaanderen

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.