Koptelefoon standaard

sirjacobsd

Oud hout
27 feb 2014
2.794
41
Vandaag hebben Guillaume en zijn medeleerlingen samen met mij een 2-tal uren een klaslokaal gedeeld.
Voor hen was het misschien niet zo aangenaam want het was om examens te doen en ik was toezichter.
Ze zijn heel braaf geweest en hebben flink gewerkt.
Nu ontdek ik weer een mooi filmpje van Quillaume waarvan hij heel goed bezig is.
Het toffe voor mij is dat we elkaar heel veel ontmoeten op school en we trekken maandelijks samen naar de houtdraaiersbijeenkomsten in Roeselare.
Wat nog de zaak completer maakt is dat het draaibankje en de beitels nog in mijn bezit zijn geweest.
Ik denk dat de meranti waarmee hij bezig is, verleden week aan hem heb meegegeven van een restandje uit 't school.
Goed bezig Quillaume. Doe zo verder.
 

Wimmel

Post veel
27 apr 2014
1.056
0
Montfoort
Didier, jullie kunnen nog iets van elkaar leren. Guillaume van uw hout technieken en u van zijn Multimedia talenten.
 

sirjacobsd

Oud hout
27 feb 2014
2.794
41
Didier, jullie kunnen nog iets van elkaar leren. Guillaume van uw hout technieken en u van zijn Multimedia talenten.

Das waar Wim.
We zullen eens de koppen moeten bijeen steken.
Wat Quillaume qua filmpjes maakt, kan ik niet hoor.
Daar kan ik me niet zo goed mee bezig houden. Ik doe dit niet zo graag.
 

Baelen

Nieuw lid
3 nov 2015
11
0
Ik heb ongeveer dezelfde leeftijd als Quillaume maar ik mag van mijn ouders geen houtbewerking doen op school.
Thuis heb ik nu een houtdraaibank tafelzaag enzo
Alleen is het spijtig dat mooi hout zo veel kost moet alleen met grenenhout draaien
 
P

Pel

Guest
@ Baelen, als je eens bij de kringloop of bij het gemeentelijk afval in zamel punt gaat kijken dan worden er vaak hardhouten bijzet tafeltjes en bijvoorbeeld salontafels weggegooid. In stukken zagen en je hebt prachtig hout om te draaien, het hoeft immers geen nieuw hout te zijn om mooie dingen te maken. Ook in het plaatselijk dorpsblaadje staan soms massief eiken meubels in die te gebruiken zijn.

Groet Pel
 

meron

Post veel
8 sep 2011
1.428
435
Nijmegen
www.instagram.com
Als het snoeitijd is, dan is er genoeg mooi hout te kri

Zorg ervoor dat je veel mensen om je heen laat weten dat je hout zoekt en dat de mensen aan je denken als ze hout willen weggooien.
Laat ook weten waar je woont. Misschien zit er iemand op het forum die dichtbij woont en jou graag wat stukkej wil schenken.

succes ermee
 

Baelen

Nieuw lid
3 nov 2015
11
0
Ga ik doen en mocht iemand me hout willen geven wook in Geraardsbergen in Oost vlaanderen kan er natuurlijk ook zelf achter komen
 

Rien van Lieshout

Actieve deelnemer
20 sep 2012
699
1
Oostelbeers
Ik heb ongeveer dezelfde leeftijd als Quillaume maar ik mag van mijn ouders geen houtbewerking doen op school.
Thuis heb ik nu een houtdraaibank tafelzaag enzo
Alleen is het spijtig dat mooi hout zo veel kost moet alleen met grenenhout draaien

Ik weet niet waar je woont Baelen, maar anders mag je bij mij wel wat draaihout komen halen.
En zeg maar tegen je ouders dat ze jouw het mooiste beroep ter wereld onthouden als je geen houtbewerking mag doen.
Ikzelf was 52 jaar geleden verplicht om houtbewerking te doen van mijn vader, en ik ben hem daar nog steeds dankbaar voor.
Laat maar horen of je hout wilt ophalen.
 

O Peatey

Moderator
29 mrt 2010
2.281
146
Enkhuizen
Goed dat er jongelui zijn die het mooie vak van houtdraaien willen beoefenen.
Maar ik wil toch de Vlaamse veteranen vragen deze jongen uit het filmpje goed te onderrichten zodat hij leert snijdend te draaien en niet alleen te schrapen en stof te produceren maar mooie krullen.
Ook het gebruik van een afruwguts als schalenguts is ten stelligst af te raden.
Het is moeilijker iets verkeerds af te leren dan iets nieuws aan te leren.
Dus Didier doe er iets aan!
 
Laatst bewerkt:

SunRayes

Oud hout
11 sep 2011
2.760
146
Rotterdam
Heel erg leuk gedaan! En goed verzonnen!
Of het draaien volgens de regels gaat weet ik niet, maar probeer wel op te passen met die zaagmachine.
Het is beter om de werkstukken vast te zetten in plaats van uit de hand te zagen.
Maar heel veel lof voor de creativiteit!!
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.