Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 2 van de 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 23

Onderwerp: Welke kolomboor?

Ik heb ook een ferm nieuw gekocht, lang geleden, betaalde 100 gulden.
    Lijkt op die van SilverApe
    Zit dacht ik een 750watt motor op en de boorkop zit met morse conus 2 vast
    Ben er dik tevreden mee, ook wat zuiverheid betreft.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fantic Bekijk Berichten
    Nadeel is dat je altijd een sleutel nodig hebt en die altijd kwijt bent?
    Als dat het enige probleem is kan ik daar wel overeen kijken.

Nieuwe ontwikkeling is dat ik vanavond ga kijken naar een tweedehands Top craft van 500w. Op het oog een goede machine, prijs van 45 euro is ook niet gek veel maar je weet natuurlijk nooit wat er mee uitgehaald is. Het is in ieder geval minder dan een derde van de hbm16. Wordt vanavond vervolgd.
    Tijd voor een ''wijze'' quote:
    ''Alleen de domme ruimen op, de geniën overzien de chaos...''

Ik ben net thuis en heb een kolomboor en zelfs een bandschuurmachine meegenomen. Allebei voor 45 euro. De bandschuur leek me in orde en een acceptabele prijs.
    De boor was weinig gebruikt en dat zou kunnen kloppen omdat de snaren er nog als nieuw uitzagen.

Info boor:
    Tandkrans van 1.5mm tot 16mm
    500watt
    toerental van 280-2350
    boordiepte 50mm
    afstand tot 'statief' 120mm
    hoogte plaform tot boorkop 200mm
    hoogte statief tot boorkop 280mm
    Gewicht 22kg

Verder kan het platform ook nog kantelen. Wel opvallen vond ik dat er geen toerental ingesteld kon worden van 870 tot 1550, best wel een gat vond ik maargoed. Nog even een foto:
    SAM_4578.jpg
    Dat rode ding hangt inderdaad los, de verkoper vond het irritant en heeft het voor de foto er half opgezet. Inmiddels is het ding er helemaal af :-)
    Laatst gewijzigd door Lars.; 14-12-15 om 22:59.

oud hout
    Ingeschreven
    Aug 2015
    Gefeliciteerd met de aankoop Lars, als je bovenin de v snaren omlegt kun je volgens mij sneller en langzamer laten draaien?

Groet Pel.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pel Bekijk Berichten
    Gefeliciteerd met de aankoop Lars, als je bovenin de v snaren omlegt kun je volgens mij sneller en langzamer laten draaien?

Groet Pel.
    Dat is helemaal correct, heb er even een foto van gemaakt en vond het toch wel opvallend.SAM_4581.jpg
    Verder nog een foto van de Kinzo, ben heel benieuwd of dit wat is. Een tijdje geleden was het handig geweest als ik dat ding had gehad.SAM_4579.jpg

oud hout
    Ingeschreven
    Aug 2015
    Schuurmachine ziet er ook redelijk uit Lars, beetje opknappen nieuwe schuurbanden erop en hij werkt weer, nieuw kost hij naar ik meen rond de 80 Euro?

Groet Pel.

Dat klopt rond de 80-100 heb je een nieuwe, dat is ook niet duur. Ik dacht 50% korting op een werkende gebruikte machine is zo slecht nog niet. Het was ook een bewuste keuze nu heb ik voor het dezelfde bedrag en een kolomboor en een schuurmachine. Alleen nog even afwachten hoe lang ze het vol blijven houden... Qua gewicht zijn ze gelijk aan de hbm machines ter vergelijking

oud hout
    Ingeschreven
    Aug 2015
    Als je er met beleid mee omgaat gaan deze machines nog lang mee Lars.

Groet Pel.

Success met je aankoop, hoop dat je er lang plezier van zal hebben.
    If you can't fix it with a hammer, it must be electrical.

Net even 1 seconde paniek, ik wilde een test gat boren in een stuk hout van 10mm. De boor slipte na 1cm. Ik dacht shit, de snaren zijn opgerekt moet ik weer nieuwe kopen... Maar de motor is te verstellen met 2 draaiknoppen en het probleem was binnen 1 minuut weer opgelost! De snaren stonden weer strak en er kon geboord worden! Het is een prima machine, boort mooi recht en maakt weinig lawaai.

Vooralsnog raad ik mensen aan met een klein budget om een goedkope tweedehands te kopen. Je hebt voor weinig geld een prima machine!

Labels voor dit Bericht

Forum Rechten