Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 3 van de 3 EersteEerste 123
Resultaten 21 tot 23 van de 23

Onderwerp: Welke kolomboor?

oud hout
    Ingeschreven
    Aug 2015
    Ha. Ha. Ha.. Lars, gelukkig maar 1 seconde, normaal gesproken kan aan deze machines niet veel stuk gaan, buiten de motor is zowat alles mechanische onderdelen en dat is ook nog te maken of te laten maken. Ik ben voor een tweede leven van gereedschap en of machines, mits nog goed functionerend natuurlijk, je moet het zo zien Lars, jij blij, en de verkoper blij, wat wil je nog meer.

Groet Pel.

Ik heb net voor het eerst serieus met de kolomboor gewerkt, 21 gaten geboord met een diameter 20mm. Dat ging prima. Daarvoor nog de Kinzo schuurmachine gebruikt en dat is echt een geweldig apparaat! Ik had dat ding echt jaren eerder moeten kopen. Schuurt prima en het vermogen is ook voldoende. Je kan er ook makkelijk ronde vormen schuren omdat het begin en uiteinde rond lopen. Wat wel jammer is is dat er geen fijner schuurband te koop is dan korrel 120. Zou ideaal zijn als er ook nog 180 of 240 te koop zou zijn. Maar ik raad allebei de machines aan voor iemand met een beperkt budget, ondanks tweedehands werken ze erg goed!
    Tijd voor een ''wijze'' quote:
    ''Alleen de domme ruimen op, de geniën overzien de chaos...''

oud hout
    Ingeschreven
    Aug 2015
    Lars, die schuurbanden worden vanzelf korrel 180 als je er een tijd mee geschuurd hebt. Maar volgens mij moeten ze ook te koop zijn, toch maar goed dat je eerst even naar tweedehands machines gekeken hebt, scheelt enorm in de portemonnee.

Groet Pel.

Labels voor dit Bericht

Forum Rechten